TENTANG DIRI

Amalan Sedekah>>>>>>Click !!!!!!

Klik2 la DIk Non..

Monday, December 29, 2008

tahniah kpd abg aku..











coretan semasa cuti

lamanye xon9..
hmm sbuk ngn persiapan knduri abg aku.
so far...alhamdullilah syukur kpd Allah dpt kami sekeluarga menguruskan knduri kanda yg tersyg...berhempas pulas....pagi malam persiapan bg melicinkan perjalanan majlis ini.walaupun penat..tp berbaloi le(rasanye xsanggup den nk kwin.penat giler)........
ramai member aku dtg ....chaq,ifah dan kakak,geng VOC...wawa famili,kieflie,ijam,ejad,bad,fazlee dll memeriahkan knduri abg aku..
kalu knduri aku le....rasanye jenuh le nk layan..hehhehehehhe..tp xpe aku seronok.....
ade lg berbaki cuti sblum tahun 2008 melabuh tirai dan digantikan dgn 2009...dok umah je la....
sambil kmas rumah yg xabis lg ..ni pu aku kuar jap...nk bukak internet...rasanya gian sungguh kalau x menyinggah rumah maya aku nie...

apa2 pun di tahun 2008 byk meninggalkan ksah sedih,gembira namun aku bersyukur krn 26thun sudah berlalu..slps ni mnyusul sthun lg..berganjak umurku kepada 27thun.aku harap dengan pertambahan umur dpt meningkatkan pengalaman dan ilmu yg ada utk menjadi insan yg berilmu dfan bertakwa..insya Allah..smoga tahun 2009 dpt memberi aku pengertian hidup yg lebih bererti.

Wednesday, December 24, 2008

AZAM 2009

1.bekerja dgn lebih bersemangat.
2.melupakan kenangan lama,mulakan kehiduapan yg baru
3.membeli peralatan rumah
4.mengaktifkan diri dgn kelab2
5.menjadi muslimah sejati
6.mengurangkan lebihan berat badan(hihihihihihi)
7.menyimpan duit
8.membuat catatan blog
9.pergi melancong
10.mencari cinta


AZAM 2008

1.semoga dapat kerja yg lebih ok --->so fa so good
2.semoga dapat menjadi muslimah yg bertakwa--->insya Allah
3.semoga dapat keluar kereta--->dah
4.semoga dapat bayar pinjaman ptptn-->dh
5.semoga dapat hidup dengan tenang..xnk kontroversi--->alhamdulilah
6.semoga dapat belajar lebih byk ttg bidang perpustakaan dengan
pengalaman-->bereh...
7.semoga dapat belajar tentang hidup dan mati--->slalu aku mmbaca
8.semoga dapat membahagiakan keluarga--->ok dh
9.semoga dapat memahami orang --->insya Allah
10.semoga dapat cepat jodoh-->blum lg

Cinta Abadi





Cerita Dua-Akad Nikah Abg Aku..

slps aku hampir disaman..aku pun pulang ke rumah dgn slamatnye.
malam 2 aku bersama keluarga bersembang2 dan sambil mengayakan baju yang telah siap dijahit oleh adik aku.hmm..potpet bersembang...mataku memberi isyarat supaya lekas tido..letih sggh ari tuh.....dgn kesah polis le..keje le..mcm2 le..
so pagi 20/12/2008 aku pun bangun awl utk tolong mak di dapur.katanya nk masak nasi lemak utk sarapan pagi dan juadah sedikit utk para jiran/sedara utk sama2 nk pegi majlis akad nikah abg aku.dok potpet sembang,masakan pun siap...dh subuh,aku tunaikan kewajipan aku.pastu..landing time..aku tido jap..

pagi2 ..aku tgk abang aku dok ulang ke tandas..abah aku pun sama...mak aku pun sama....smua sama..termasuk aku...semacam je perasaan ari2 ..yelah..abg aku dh nk kwin,abah pun pun dk fikiq ttg anak laki yg last dn degil.paklong dan maklong aku pun dtg awal,bersama jiran2..aku dn adik2,abg aku yg sulung bersama anak2 dn bini berangkat ke masjid ruat yan kedah.lebih kurang 5 buah kereta yg mengiringi V6 PERDANA milik paklong aku

dipendekkan cerita.lebih kurang 12.00tghari abg aku selamat diijabkabul dengan kak ipar ku bernama MARDUWATI.semoga kalian berbahagia hampir ke akhir hayat.amin.
semasa doa dibaca selepas pernikahan abg aku,tetiba aku tersentuh pada doa yang dibaca oleh tok imam.aku terkenangkan si dia.hampir airmata ku luruh nmun aku tahan supaya tidak sesiapa yg tahu ttg perasaan aku ketika itu.aku berdoa smoga aku mendapat jodoh yang dijanjikan olehNya kerana bernyawa pasti ada pasangan..aku hanya mampu berdoa..............

Cerita Satu-Bersama Cik PoliS



hampir berhari2 aku xon9..gara2 seekor tikus yg mengigit wayar telefon smp putus 2.isk..cik tie..cik tie..ape kono ngn ekau whai cik tie...kerana gara2 ko..hmpir 5 ari x mengupdate blog aku.

aku mulakan kisah pertama..
bermula d bukit tengah aku telah ditahan pak polisi trafik.huhuhu....ketaq lutut tau..
bermula adegan aku ngn pak polisi:


polisi:cik..mintak ic dn lesen.?
aku:(aku pun bg je..xtau wat mende dh)
polisi:cik tau x kesalahan cik nie?
aku:sory la..sy xtau ...sy mintak maaf(muka aku dh rasa takut2 dh)
polisi:cik telah melanggar peraturan jln raya..memotong di sebelha kiri.cik tau ke ?
aku:sy x tau pun..sy mintak maaf...sy x nmpak..
polisi:cik tau x,jika kompaun lebih krang rm300.
aku:(gulp....duit aku terbang lagi)cik..sy mintak maaf,sy xtau pe..sy br amik lesen.
polisi:(smbil check lesen)kalau lesen baru..dia xberani nk potong2..bw pun slow2.ni sy tgk cik potong keta..berani le tu...
aku:cik,sy mintak maaf..sy x tau pe..lgpun sy nk cepat(bohong sunat).ade kematian di kg sy..sy nk blik cepat.
polisi:(smbil dia tgk kat belakang keta aku)cik dr mana?
aku:sy dr taiping..pastu amik adik kat nibong tebal dan nk blik kg le..
polisi:hmmm....lenkali jgn buat dh....dh ..dh..p la...

aku:terima kasih cik....sy mintak maaf cik...


moral of story:jgn potong jalan sukati......nnt kena saman..huhuhuhuhu..dh hampir nk kena saman dh tuh.......slamat duit aku.....

Friday, December 19, 2008

Petang ni

huhuhuhu..petang nie byk perkara aku kena buat.pertama skali amik barang adik aku kat ILP Nibong Tebal .Lps tu kena balik umah kat SP Kedah ,nk anta kamera kat abang aku.Diakan nk bernikah hari ahad ni,so kamera ada kat tangan aku..kena blik jugak la ..huhuhuhuu.............adei.xsmpai den nk blik mlm nie blik ke taiping.mungkin aku bermalam kat rumah dulu.but pagi2 kena blik keja le...huhuuh.....adei.cmnoo.........terpaksa dlm rela je jwbnye.....

Tuesday, December 16, 2008

PiCniC di TaMan TasIK TaIpInG






aku kembali bertugas ari nie.
hmmm..smlm aku ct da...cm biasa dok mendobi le keja aku pabila ct dan x blik kg..
tgh2 aku dok mendobi,aku terfikir nk berkelah a.k.a picnic di taman tasik taiping nuu..
hehehehe..bila datang idea gila aku,aku angkut my best pren..si ifah..utk menjyakan picnic di taman tasik.kihkihkih....
ye la aku pun bosan teramat...jd dua2 pun pokai..so aku pkir tmpt yg xpyh byr dan pree utk percutian sehari..cewaahh....
terhibur gak aku berpicnic d tengahari smbil menikmati mknan yg dibeli...nasi+ikan keli msk cili..hmmm...sedap smbil melihat pokok2,air tasik....sejuk mata memandang bersama si ifah(tq melayan kerenah aku yg mcm2).
aku sbnrnya nk lari dr memikirkan apa2 yg membuat aku sedih.so my picnic with my friend very successful..hehehehehehehehe.....
ape nk sedih..benda dh jadi...xnk pikir2 dh...yg penting aku hidup dgn smangat yg ada walaupun kdg2 aku mnjd rapuh jgk..

Sunday, December 14, 2008

Beza antara Cinta,Sayang,Suka & Minat

(aku amik dr 1001rahsiadiri.blogspot.com)

Cinta - Kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita. Segala apa yang kita buat, kalau buleh nak dia tahu.. dan kita sebuleh mungkin tak nak sakitkan hati dia. kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya. (dalam erti lain : cinta di tujukan kepada seseorang yg kita selalu ingat dan mimpi.. Tanpanya kita akan rasa sunyi dan kita cintakan sepenuh jiwa dengan hati yg ikhlas kepadanya walaupun dia buat tak tau je)

Sayang - Kita memerlukan dia di masa kita mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka kita. selalunya kita akan sayangkan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah kita. (dalam erti lain : sayang di tujukan kepada seseorang yang boleh membuangkan masa dia untuk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn masalah kita dan kita jugak boleh menyakitkan hati dia kerana kita bukannya cinta kepadanya)

Suka - Kita sukakan dia kerana dia kelakar. Dia happy-go-lucky. Bila bersama dengan dia, kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut. Tapi, kita taklah rindu sangat kat dia bila tak berjumpa seminggu…(dalam erti lain : suka di tujukan kepada seseorang yang boleh menjadi pelawak kepada kita. Kita akan suruh dia diam sekirangnya keng kita dah nak pecah…)

Minat - Apa sesuatu pada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya.(dalam erti lain : minat ditujukan kepada seseorang yang ada sifat, peribadi atau barang yang kita mahukan… )Tetapi kita kena ingat bahawa tanpa minat , suka dan sayang kita tidak akan CINTA pada seseorang itu…

Kadang2 persamaan antara smua manusia adalah perasaan.Perasaan tidak boleh dibohong,ia terlalu suci.tetapi dicemari dengan sikap manusia itu sndiri.Antara cinta,sayang,suka dn minat..aku telah mengalami.Mmg berbeza dr setiap satu perasaan.

Perasan aku tidak dapat disembunyikan,tapi siapa la aku utk meletakkan cinta pada mu.Mungkin kita ditakdirkan bertemu dan bercinta namun kita tidak dapat bersama.aku pasrah,namun di sudut hati kecil ku mengharapkan kau kembali pada diriku.Tapi mustahil ..mustahil...di atas sikap kau yg sering menyakitiku..Aku menjadi tawar hati di atas segala yg terjadi.Terlalu sukar aku melupakan segala kenangan bersama kau.Pabila aku menyimpan perasaan benci padamu,smakin sayang dan rindu padamu.

Biarlah perasaan ini aku bawa dan berlalu seperti angin yang datang dan pergi.Begitu kuatnya perasaan aku kepadamu sehingga sekarang aku belum mampu utk melupakan walaupun sesaat.

Sayang, mungkin aku bukan untukmu namun aku berdoa agar kau mendapat insan yang dapat menyayangimu sepertimana aku terlalu menyayangi mu

Namun yang pasti,perasaan ku terhadap Yang Maha Esa tetap utuh,padu dan abadi..Semoga aku dapat merawat hati ku yang hampir retak dengan insan yang lain pastinya aku ketemu pada suatu hari nanti.

Saturday, December 13, 2008

D'Masiv ~Cinta Ini Membunuhku

Kau membuat ku berantakan
Kau membuat ku tak keruan
Kau membuat ku tak berdaya
Kau menolakku acuhkan diriku

Bagaimana caranya untuk
Meruntuhkan kerasnya hatimu
Ku sedari ku tak sempurna
Ku tak seperti yang kau inginkan

Chorus:
Kau hancurkan aku dengan sikapmu
Tak sedarkah kau telah menyakitiku
Lelah hati ini meyakinkanmu
Cinta ini membunuhku

Bagaimana caranya untuk
Meruntuhkan kerasnya hatimu
Ku sedari ku tak sempurna
Ku tak seperti yang kau inginkan

mandi di ulu sedim~VOC NORTHERN

aku,yan,anak bro sham dn zeti

sejuk tau!!!!!!!!!

mari membakar!!!!!!!!!!!

warga VOC Northern yg paling ROCK!!

aku ke nie??? ;))

kembar x seiras..hehehehheehe












Thursday, December 11, 2008

jalan2 ke pulau mutiara













cita semalam

ari nie br mula keja..bosan lak.....bad mood pun ade...

smlm yg penat..huhuhuh..aku letih sgt sbb smlm aku p penang ..pastu kena blik sp..amik adik....bw blik penang lg..huhuu....sampai kat umah kol 10.15mlm.....penatnya nie.....tp seronok dan berbaloi...heheheh

meh aku cita...

smlm aku pegi penang ngn yanz,amin dan zeti.round2 penang...wah..wah....best tul dpt kawan cam depa...otak pun sama....hehehehee.......aku pun lama x p penang...naik feri 2..kihkih.......terasa muda2 lak...zaman budak2 dulu...enjoy puas2 smp xingt nk blik...bkn pa....lama x kuar jejalan ngn kwn2....hehehehehe...mak bapak aku pun marah tp aku wat dono je....hihihi.......

hari raya qurban kedua lak aku p perlis jumpa tok dan tokwan angkat aku..asik2 tnya aku bla nk kwin..alih2 aku bg kad...wakakaka,ingtkan kad kendri aku le 2...kihkih..sian..sian...xpe la kalau ade jodoh x kemana pun kan??........2-3 ari blik umah sndri..terasa happy je...xyah pikir psl keja,pasal cinta dn lain2...3 ari berturut aku berjalan...abah aku pun marah.kata kat mak aku..aku kuat berjalan lak....hmm....bukan lama pun aku blik...besa la org tua.....

lepas ni..ape lg..keja..keja.....huhuhuh..

25dis smp 1 jan aku bercuti...jenuh laa ........asik2 tutup library 2,huhuhuhu....pe kan daya..nasib...nasib.....




Friday, December 5, 2008

entri seminggu

ari ni----->>>aku xwat pe pun..wat bodo je....kahkahkah...jumpa someone??
(5/12/2008)

esok----->>>nk blik kg smbil tu join VOC utk mndi kat ulu sedim,kulim
(6/12/2008)

lusa----->>>kemas2 rumah le ...sbb nk raya korban
(7/12/2008)

tulat----->>>raya aji.....p beraya la smbil mkn daging korban
(8/12/2008)

tunggeng----->>>>p perlis bg kad kduri kat tok dn tokwan(rindu la kat depa ni)
(9/12/2008)

boyong------>>>>blik kamunting.............dh abis cuti......keja laaa
(10/12/2008)

Thursday, December 4, 2008

cerita ari nie

arin ni..lama aku x sentuh blog nie..bkn pe..xde benda nk dicitakan.cuma skrng nie aku dh pulih dr sakit aku yg x pyah ckp le...tp buat diriku..mmg perit menanggungnya.harap2 skejap je sakit aku nie.kdg2 aku pikir,knapa aku sakit?hmmm...mungkin Allah nk uji aku kot..tp btul la btul2 sakit nie..kdg2 sakit aku ni nk share kat someone tp manakan mungkin..dia pun dh aku lupakan.ntah la si dia masih ingt aku ke x.

isnin lepas,my parents aku dtg melawat aku.Sambil 2 nk p ipoh nk bw kad kndri kat sepupu mak aku.walaupun aku sakit,tetap aku ikut jugak.terasa happy bla my parents aku dtg dan tgk anak buah aku...kegembiraan tu lebih bermakna dan aku hampir terlupa sakit aku nie.

rabu lepas,rambutku slamat dipotong sehingga pendek oleh cik nyonya cina...sampai nyonya tu mrh aku(sbb aku ckp x serupa din bikin)siap2 marah dlm bahasa ibunda dia...aku pun cam tau dia marah.so i so solly loo.....hihii..misunderstanding la 2...dgn rambutku yg baru nie,aku pikir utk aku membuat pembaharuan dlm hidup aku...panjang jgk aku simpan rambut nie..hmm xpe la..yg berlalu biarlah berlalu......lainkali aku smpan pulak rambut nie..

skrng nie aku rasa aku sihat.alhamdullilah..syukur la....walau cm2 aku ttp kena beringt jugak.sakit nie xtggu kita,bla nk sakit,sakit je...tp bla sakit,mcm2 la berpantang..hmm,aku ikut kekdang je,kdg2 blsah gak mkn..tp aku kna ingat..tubuh bdan kita cuma ada satu..xde tukar ganti...kalau rosak....xdepe yg bleh ganti pun.....so beringt la sblum kena..take care ur body,ur health ...................muahhhhhhhh.....................................................