TENTANG DIRI

Amalan Sedekah>>>>>>Click !!!!!!

Klik2 la DIk Non..

Wednesday, February 25, 2009

Membaca




Entah hari ini aku rasa nak menulis sedikit utk tatapan smua...kerja macam biasa..tiada menarik cuma selesaikan senarai nama untuk Kelab Membaca Sinar Pintar. Susah nak rancangkan utk aktiviti nie.Matlamat nya adalah menjadi amalan membaca.kdg2 susah hendak menyuruh org membaca buku apatah lagi bkn di kalangan keluarga kita.

Org yg mcm aku spttnya memikirkan cara terbaik utk menyemaikan minat membaca terutama sekali kpd masyarakat kampung. Kadang-kadang aku pelik kerana ramai ibu bapa yg tak mementingkan amalan membaca di rumah.Mungkin mereka tidak tahu mengenai amalan membaca.

Aku suka membaca dari sekolah rendah hingga la sekarang.Jika dulu aku lebih mengemari novel-novel terutama kisah remaja,kisah cinta tetapi sekarang aku lebih membaca buku-buku motivasi.Buku-buku motivasi hasil tulisan seperti Dato Mohd Fazillah Kamsah.Buku ini mengajar kita supaya memotivasikan diri dalam hal kehidupan seharian.Senarai tugas aku mungkin tak susah tetapi cabaran aku menghadapi tekanan di tempat kerja.

Thursday, February 19, 2009

Aku Jatuh...

hari ini sekali lagi aku eksiden...kali ini dgn pajero..entah la..rasanya aku bawa dgn penuh cermat..siap bg signal nk ke kanan tp aku xtau pulak pajero di blakang aku pun nk ke kanan..siap bagi hon kat aku...apa lagi...gelabah biawak le..alih2 landing time kat rumput..(asalnye aku nk berenti kat situ bli nasi lemak,agaknya pajero pun nk bli gak)jatuh gak aku kat rumput basah. abis satu baju...(nasib baik aku pkai kaler gelap..so xnmpk sgt kotor dn satu lg aku xpkai baju baju batik yg rasanya mahal aku pernah beli)..
alhamdullilah aku xde kecederaan yg serius walaupun kaki aku rasa sakit(calar sket) dn moto pun xde pe...cuma sket la...kena p ketuk lak..
adei..apa la malang nasib aku..asyik2 jatuh je..
pikir2 blik naik takut gak..ye la mana tau....ade bg petanda ke?ish...simpang malaikat le....aku mintak jauh la segala yg buruk berlaku kat aku..aku berdoa supaya aku selamat tiba dan selamat pulang ke rumah aku..harap2 ni kali yg terakhir aku jatuh..xmo dh jatuh...serikk....:(

Tuesday, February 17, 2009

Thursday, February 5, 2009

Sekuntum Mawar merah Sebuah Puisi

Sekuntum mawar merah sebuah puisi
Untuk gadis pilihan oh.. di bulan Februari
Mulanya cinta bersemi dan kehadiran
Ribuan mimpi-mimpi menusuk di hati
Haruskah ku ulangi
Kemesraanmu dan cintaku
Berlagu dalam irama nan syahdu
Tapi mengapa hanya sementara
Api yang menyala padam tiba-tiba

Terkenang kembali lagu cinta lama
Kisah mawar merah berduri
Menusuk di hati
Haruskah ku ulangi
Apakah dosaku dan apakah salahku
Sering gagal dalam bercinta
Mengapa cinta hanya sementara
Cinta yang menyala padam tiba-tiba



**tiba2 aku teringat kisah lalu.................