TENTANG DIRI

Amalan Sedekah>>>>>>Click !!!!!!

Klik2 la DIk Non..

Thursday, December 31, 2009

C.h.e.c.k Azam 2009


1.bekerja dgn lebih bersemangat~~well biasa je kerja tetap kerja.

2.melupakan kenangan lama,mulakan kehiduapan yg baru~~kenangan tetap kenangan tapi itu la jodoh aku sudah tersurat bersamanya

3.membeli peralatan rumah~~dah beli set periuk..hikhikhik..

4.mengaktifkan diri dgn kelab2~~awal tahun dh ok..mai dkt2 ujng tahun ..pancit mak oii...

5.menjadi muslimah sejati~~ke arah itu selamanya.Amin

6.mengurangkan lebihan berat badan~~ya nie,aku xtau,lagi berat naik ada lg..senang hati org kata ^ -^

7.menyimpan duit~~insurans cover simpanan

8.membuat catatan blog~~ YES

9.pergi melancong ~~blum lg..maybe honeymoon 2010

10.mencari cinta~~telah ku temu CINTA ku..


Azam 2010??




tggu dulu...nk pikir jap..~~~

Catatan Sepanjang 2009


Salam utk smua pembaca blog ini,inilah catatan yg sempat aku buat.


Sepanjang tahun ini byk kenangan suka duka yg aku tempuh sepanjang tahun 2009.Dengan ini aku byk belajar erti kehidupan.Pengalaman banyak mendewasakan aku.

Antara kenangan yg aku kutip sepanjang tahun 2009

Januari 2009
Kemalangan kecil di persimpangan Jalan Taman Tasik Taiping

Februari 2009
Kemalangan kecil di Jelai,batu Kurau

Mac 2009
Konvensyen Perpustakaan Keluarga



HOT de Carnivall


Kelahiran Anak Along


April 2009
Pertemuan kembali 2hati



Mei 2009
Pertama kali membawa si buah hati berjumpa keluarga



Julai 2009
Pertunangan bersama yg tersayang


Oktober 2009
Kelahiran Muyassarah Damia bt Mohd Sabri


November 2009


Sambutan 'birthday girl' di KFC Kamunting


Kak Chaq kawin


Abang dapat anak saudara baru Muhd Lutfilhafiy


Disember 2009


Dapat BONUS ^-^.Alhamdullilah.....


Menunggu detik......lagi sebln nk nikah.... :P



Di sini..sepanjang tahun 2009 ,yg tidak boleh dilupakan kenangan adalah ikatan pertunangan dan seterusnya Insya Allah kami akan disatukan pd bln 2 2010.Kepada kawan2 yg sudi membaca blog ini,aku ucapkan terima kasih atas kesudian kwn2 utk membaca cebisan kisah aku yg tak seberapa.
Apa yg buruk smua dariku,Yang baik smuanya dari -Nya .kita mampu merancang,hanya DIA yg mengetahui segala-Nya.Aku doakan tahun 2010 dapat menyinari hidup sebagaimana 2009 telah mengubah aku menjadi aku yg sebenarnya.

Saturday, December 19, 2009

SELAMAT PENGANTIN BARU YANTIE

Esok,majlis perkahwinan Yantie ,sahabat yang aku kenal ketika bersama menjadi ahli kelab Viva.Selepas nie,bermulalah episod baru buat Yantie.Aku ucapkan SELAMAT PENGANTIN BARU bersama suami ,semoga ikatan kalian lebih erat dan bersama hingga ke akhir hayat kalian.
Insya Allah,aku akan menghadiri bersama tunang tersayang.
p/s:balik kampung ada sebab2 (urusan perkahwinan)Harap2 berjalan lancar.

Friday, December 18, 2009

Salam Ma'al Hijrah 1431




Maksudnya : Allah SWT berselawat ke atas penghulu kami Muhamad SAW, ahli keluarga dan sahabat-sahabat baginda dan kesejahteraan ke atas mereka.
Wahai Tuhan, Engkaulah yang kekal abadi, yang qadim. yang awal dan ke atas kelebihanMu yang besar dan kemurahanMu yang melimpah dan ini adalah tahun baru yang telah muncul di hadapan kami.
Kami memohon pemeliharaan dariMu di sepanjang tahun ini dari Syaitan dan pembantu-pembantunya dan tentera-tenteranya dan juga pertolongan terhadap diri yang diperintahkan melakukan kejahatan dan usaha yang mendekatkanku kepadaMu Wahai Tuhan Yang Maha Agung dan Maha Mulia.
Wahai Tuhan Yang Maha pengasih dari mereka yang mengasihi dan Allah berselawat ke atas penghulu kami Muhamad. Nabi yang ummi dan ke atas ahli keluarga dan sahabat-sahabatnya dan kesejahteraan ke atas mereka.





Maksudnya : Allah SWT berselawat ke atas penghulu kami Muhamad SAW, ahli keluarga dan sahabat-sahabat baginda dan kesejahteraan ke atas mereka. Wahai Tuhan, apa yang telah aku lakukan dalam tahun ini daripada perkara-perkara yang Engkau tegah daripada aku melakukannya dan aku belum bertaubat daripadanya.
Sedangkan Engkau tidak redha dan tidak melupakannya. Dan aku telah melakukannya di dalam keadaan di mana Engkau berupaya untuk menghukumku, tetapi Engkau mengilhamkanku dengan taubat selepas keberanianku melakukan dosa-dosa itu semuanya. Sesungguhnya aku memohon keampunanMu, maka ampunilah aku.
Dan tidaklah aku melakukan yang demikian daripada apa yang Engkau redhainya dan Engkau menjanjikanku dengan pahala atas yang sedemikian itu. Maka aku memohon kepadaMu. Wahai Tuhan! Wahai yang Maha Pemurah! Wahai Yang Maha Agung dan wahai Yang Maha Mulia agar Engkau menerima taubat itu dariku dan janganlah Engkau menghampakan harapanku kepadaMu Wahai Yang Maha Pemurah. Dan Allah berselawat ke atas penghulu kami Muhamad, ke atas ahli keluarga dan sahabat-sahabatnya dan mengurniakan kesejahteraan ke atas mereka.

Thursday, December 17, 2009

Susun Blok





Benda alah nie lama dh aku beli utk aktiviti di perpustakaan.tapi dok terperap kat dalam almari pejabat.Smlm aku keluarkan dan bagi kat budak2 bermain.nasib baik ada gak bdak tu pandai main.aku nie xbesa main yg canggih..main batu selambut ke,jengket ke,main getah ok la 2..
Mula2 main nampak blur je..dh 2-3 kali main..makin seronok je..yelah zaman kecik mana nk mampu beli..huhuhu..sekarang ok pa...hihihihihihih...
Cara main yang aku paham..amik satu daripada blok yang disusun dan letakkan di atas.ulang smpai blok tu tumbang....tapi xleh main masa ade budak2 membaca..mau terkejut...sbb kalau tumbang blok tu...makin budak2 tu menjerit..hehehe..aku pun tumpang jerit sama..nasib baik keja kat kampung je..so xde la org lain nampak aku kan..
tu je aku nk cita....
sekian,terima kasih........


Wednesday, December 9, 2009

Keluarga Abang


Taraaaaaaaaaa...Ni keluarga abang aku yang sulung.Anak2 dia dh 4org..semua hero..penat maklang nk jerit2..huhuhu. Keluarga encik Husain-abah aku- pun makin bertambah.Ye la..tahun lepas abang yg kedua kawin..dh pun dpt anak perempuan..pasnie aku la pulak..Insya Allah aku pulak menyusul..rasa nk anak kembar..blh ke??


Nama abang chek yg sulung,org panggil PIAN.Orang rumah namanya JU,anak2 depa nie smua nama aku yg letak..hehehehe...dpt penghargaan gitu..Hafiy,Hadif,Haziq & Harith
Harapan aku kpd abang aku supaya dapat membesarkan keluarga lagi..hhihihihihi..membahagiakan harta yang tidak ternilai.Smoga kalian dilimpahi rahmat-Nya.Amin.

Muhammad Lutfil Hafiy

ceh..tgk balik gambar,nmpk sangt kayu ....hahahaha...xtau sok2 ada baby sendiri..


Makngah yang ayu.....heheheehehe
PakNgah yg garang.....hohohohoho




kecik tul bdak nie....
Inilah dia anak saudara Pak Ngah Adam dan Mak Ngah Lela
Anak kakak Adam,Siti Hawa yg menetap di Kuala Lumpur.
Dilahirkan di Hospital Bersalin Kuala Lumpur(ikut mak sedara dia lahir situ gak..)
pada 29 November 2009(sama bln ngn mak ngah dia jugak budak nie.)
p/s: Kecik gak budak nie....pas 2-3 bln membesar la 2.....kan..kan...





Friday, December 4, 2009

Mood Pra Kawin

Salam kpd smua kwn2 yg baca blog aku..
lama tak 'update' blog ni.
bukan apa,2-3 mgu nie aku kesibukan sedikit..
mmg aku buka blog ini,tapi cuma aku menziarahi blog kwn2 yg lain.
Buat pengetahuan smua.
Mulai saat ini,aku semakin sibuk.Sibuk dgn keja dan sibuk dgn persiapan utk perkahwinan aku.
Alhamdulilah...segala2 bermula sekarang nie..
Doakan aku utk menghadapi detik2 ini..
~amin~