TENTANG DIRI

Amalan Sedekah>>>>>>Click !!!!!!

Klik2 la DIk Non..

Tuesday, August 31, 2010

Merdeka!Merdeka!Merdeka!

JALUR GEMILANG


Merahmu bara semangat waja

Putihmu bersih budi pekerti

Kuning berdaulat payung negara

Biru perpaduan kami semua

Puncak dunia telah kau tawan

Lautan luas telah kau redah

Membawa semangat jiwa

MerdekaSemangat jaya kami warganya

Empat belas melintang jalurnya

Semua negeri dalam Malaysia

Satu suara satu semangat

Itu sumpah warga berdaulat

Jalur Gemilang dibawah naunganmu

Jalur Gemilang kami semua bersatu

Perpaduan ketaatan

Amalan murni rakyat Malaysia

Jalur Gemilang megah kami terasa

Jalur Gemilang kibarkanlah wawasan

Merah, putih, biru, kuning

Jalur semangat kami semua(2x)

Berkibarlah, berkibarlah, berkibarlah

Jalur Gemilang!




Ciptaan dan Senikata: Pak Ngah & Siso Kopratasa

Tuesday, August 24, 2010

Kepada Penggemar McD

cari dari pakcik yahoo.
Salam utk smua rakan blogger.


Tadi sy ada baca dalam facebook,rupa2 McDonald's selamat dimakan.Ye lah sebelum ada baca di entri lain ada menyatakan JAKIM tak iktiraf makanan segera tu.Nampak gayanya,pas nie sy boleh membeli ye.Terasa nak makan la pulak..Hmmm.....lama dah tak mkn burger...nyumm..nyumm..itu dikira mengidam ke terasa nk makan??



ISU McDONALD
Dimaklumkan bahawa JAKIM tidak menggantung / menarik Sijil Pengesahan Halal yang telah diberikan kepada McDONALD / Mac Food Services (M) Sdn Bhd.
Sekian, terima kasih


rujukan:klik sini.

Ka Ching PreLoved Nak Bagi Duit Raya





Ka-Ching PreLoved RAYA GIVE AWAY
Jom Join GA.Hadiahnye pun menarik.
klik sini

Cabutan bertuah untuk Aidilfitri


Berminat dengan hadiah ini?Saya amat berminat kerana kalau dapat tentunya saya berikan kepada suami tersayang untuk dipakai di Aidilfitri pertama sebagai suami isteri.Harap ada tuah la ye..hehhehehe
Jom la masuk sini
ini anjuran blog Blog Riwayat Hariku (RH)

Tarikh penyertaan 22 Ogos 2010 hingga 31 Ogos 2010
jam 12.00 tengah malam
Pemenang akan diumumkan pada 1 September 2010

Saturday, August 21, 2010

Here I Come~ 1st Anniversary Giveaway



Jom join GA nie,sempena meraikan blog kwn kita nie iaitu ainielie
'SELAMAT ULANGTAHUN YA~~~'
Senang saja..
syarat mudah sgt.Apa lg..klik sini
tarikh tutup : 1 sept 2010









1

Nur_eimi Lucky Draw

Jom mencuba Lucky Draw dari Nur_eimi.
Nk join...klik sini..
Tarikh tutup : 27 Ogos 2010
JOM LA..MENARIK GAK HADIAH TU..

JOS 1st Giveway


Jom join GA ni.
mudah je.
kalau nk tau..klik sini
tarikh tutup : 3Sept2010
apa lagi..jom la join.
hadiah baekkkk punya..
nak tag kwn lain:

ButterflyShop 1st Giveaway




Saya ingin menang hadiah daripada ButterflyShop

Bagaimana caranya??Klik sini...

Cepat-cepat..tarikh tutup adalah pada 31 Ogos 2010

harap2 ada rezeki utk my baby!!

Tuesday, August 17, 2010

2 in 1

Salam untuk smua sahabat.
Mood hari ini nk ceritakan 2 cerita


Cerita 1
Terlepas rindu dendam apabila balik berjumpa suami.Terasa nikmat org baru berkahwin..padahal dh lebih kurang setengah tahun kami berkahwin.Betul la kata orang,biar berjauhan rindu membuak-buak.Hari sabtu lepas kerja sy terus balik ke Taiping.Alhamdullilah,sampai juga ke rumah.Dalam perjalanan,hujan pun menemani sy sampai ke rumah.Dapat juga berbuka bersama suami tercinta dan keluarga mertua.Menu biasa je tapi ada yg lain iaitu BUBUR LAMBUK.Dah la sedap,percuma pulak tuh..HEHEHE..Bubuk lambuk memang kegemaran sy dan abg begitu arif ttg itu.Terlaksana jgk impian sy nk mkn bubur lambuk..3hari 3mlm sy berada di rumah..sampaikan pagi tadi baru bertolak ke tempat kerja yang mengambil masa lebih kurang 2jam..Alhamdulilah selamat sampai.Sy berjanji pada diri sy walau sibuk mcm mana pun..suami tetap no 1..dalam hidup sy.

Cerita 2
Hari ini sudah 4bulan orang baru menghuni dalam rahim sy.Alhamudillah,tika saat ini kesihatan sy di tahap memuaskan.Muntah2 tu telah menjadi peneman di kala sunyi..hehehehe..Kain baju kurung pun..dh naik ke atas(getah xleh nkke perut dh)Tapi aritu pegi checkup,berat turun.Aik.rasa makan banyak tp still turun.Konfius...sbb selalu dulu(zaman anak dara)payah nk turun berat.Tapi lain2 ok je.Jumpa doktor,scan dan dia ckp..uri ke bawah.mungkin nanti ada pendarahan jika apa-apa berlaku.Risau jgk,jenuh msg kawan2 dan tanya kat orang tua.Kata mereka peringkat awal ni boleh lagi dia bergerak ke atas,tapi kalau dh 7bulan kena masuk wad dan tunggu sampai bersalin la.Ya Allah,permudahkan aku bersalin nanti.
Sekarang ni mmg tak buat kerja berat seperti mengangkat.Kalau sahabat blogger ada info tentang kehamilan boleh bertukar pendapat ye?
Ok la cukup 2cerita hari ini..
SELAMAT BERPUASA!!

Friday, August 13, 2010

How do I Live

How do I,
Get through one night without you?
If I had to live without you,
What kind of life would that be?
Oh, I need....I need you in my arms,
need you to hold,
You're my world, my heart, my soul,
If you ever leave,
Baby you would take away everything good in my life
,And tell me now
How do I live without you?
I want to know,
How do I breathe without you?
If you ever go,
How do I ever, ever survive?
How do I, how do I, oh how do I live?
Without you,
There'd be no sun in my sky,
There would be no love in my life,
There'd be no world left for me.
And I,Baby I don't know what
I would do,I'd be lost if I lost you,
If you ever leave,
Baby you would take away everything real in my life,
And tell me now,
How do I live without you?
I want to know,
How do I breathe without you?
If you ever go,How do I ever, ever survive?
How do I, how do I, oh how do I live?
Please tell me baby,How do I go on?
If you ever leave,
Baby you would take away everything,
I need you with me,
Baby don't you know that you're everything,
Real in my life?
And tell me now,
How do I live without you,
I want to know,
How do I breathe without you?
If you ever go,How do I ever, ever survive?
How do I, how do I, oh how do I live?
How do I live without you?
How do I live without you baby?
"tadi masa sy drive ke tmpat keja smula,terdengar lagu nie.Touching beb!!mengalir airmata perempuan ini.Wah..tak henti2 airmata ini.Hebat sungguh emosi ibu mengandung.Huuhuhuhu.Sy bersabar atas ujian-Nya."

Thursday, August 12, 2010

Pertama Kali

Salam untuk smua sahabatku..

Cmna berpuasa semalam ek??ok x?Alhamdullilah semalam sy berpuasa hingga akhir waktu.Tapi semalam,hati sy begitu syahdu..Yela tahun lepas boleh berbuka bersama ngn abg(masa tu tunang).Tapi semalam hati sy betul2 rindu kepada si dia.Makan pun tak lalu.Tapi demi 'baby' dlm perut,sy usahakan mkn sehingga habis.
Bila buka FB,ramai kwn yg seronok berbuka bersama keluarga,suami dan anak.Tapi sy??waaaaa...tabahkan hati utk kuatkan semangat utk berbuka dgn housemate.Nasib baik ada housemate yg ok...sy perasan perasaan masing2 ketika makan berbuka semalam.Ye lah jauh di perantauan.
Semalam menu xde yg special..btl2 xlalu nk pikir psl makan..lauk beli je..tu pun sejenis..dh housemate ade 2org...ade 3lauk le..Alhamdullilah..rezeki utk berbuka semalam.Tapi sy xdapat menunaikan solat terawih disebabkan sakit kepala.hmm.....sejak mengandung,sejak bertukar ke sini..itu je yg selalu dapat.Tido awal nampaknya.Alhamdullilah pagi ni boleh bangun mcm biasa dan boleh datang kerja.
Sy berdoa agar diberikan kesihatan yang kuat utk menghadapi pancaroba ini.Amin..

SELAMAT BERPUASA YE!!!

Wednesday, August 11, 2010

Salam Ramadan

Salam Ramadan buat smua sahabat ....
Tahun ini merupakan tahun pertama aku bergelar 'Isteri' dan 'bakal ibu'.Dua gelaran sekaligus untuk tahun ini.Namun aku tetap jauh dari suamiku.Saat aku memerlukan belaian dan sentuhan seorang suami..inilah takdir kami yang 'memisahkan' kami.Aku pasrah dan berharap ada sinar suria yg dpt memberi cahaya padaku walaupun jauh dari smua insan yang aku rindu.
aku mengucapkan kepada smua sahabat blogger..

SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN