TENTANG DIRI

Amalan Sedekah>>>>>>Click !!!!!!

Klik2 la DIk Non..

Thursday, June 23, 2011

Perkembangan Adli 4bulan

Sekarang nie Adli semakin lasak dan aktif.Rasanya berat pun bertambah.Jom kita tengok perkembangan Adli

 
  • dah boleh meniarap tapi sekali sekala(mcm malas je sbb tang dada i semangat)
  • boleh bersembang tapi dengan bahasa dia la
  • dah kluarkan suara(testing suara)sampai terbatuk2.
  • semangat badan Adli(xtau latest berat dia)
  • selalu dok depang2 tangan(suruh angkat dia le)
  • gelaran Mat Boom..entah la mak pengasuh bg nama tu.
  • air liur makin menjadi2...(apa la aku xmkn masa mengandung)

 
Tak sabar rasanya nak tunggu bulan depan;nk timbang dan inject utk 5bulan..

Keluarga Bahagia

Inilah keluarga bahagia ;ibu ,adli dan abah

Keluarga yang berjumpa 2minggu sekali.

Adli dan ibu tinggal sekali

tetapi tidak abah..kesian kat abah kerana merindui kami.

Bersabarla suamiku,doakan kita dapat bersatu,Insya Allah.


Wednesday, June 15, 2011

Isteri Yang Baik

Asalamualaikum semua...
Tadi saya terjumpa petikan dari FB,saja nak berkongsi maklumat.
Bacalah untuk tatapan anda.
* Nikahi suaminya bukan kerana harta atau dunia

* Sentiasa sedar syurga dibawah tapak kaki suaminya

* Taat semua perintah suami yg bukan maksiat

* Tak bangkang kata2 suami dan tidak meninggi suara

* Meminta ampun setiap kali suami keluar pergi bekerja dan waktu pulang

* Menyediakan semua keperluan suami seperti memasak dll

* Menemani suami makan sekalipun dirinya berpuasa

* Tidak menjamah makanan melainkan setelah suami mula dahulu

* Sentiasa memasak makanan yg digemari suami

* Sentiasa berada disisi suami bila suami dirumah

* Rumah sentiasa kemas dan bersih

* Berhias hanya utk suami dgn solekan dan pakaian tercantik

* Tidak suka mengungkit
 
Sumber dari Ustaz Azhar Idrus

Friday, June 3, 2011

Teletah Ayong




Tgk la gambar nie..lawak btul la budak minah sorang nie.Dah la bunga dalam taman,sorang lak tu...lain2 smua kumbang..hehehe..termasuk la Adli.
Sebenarnya ni anak abang kedua Muyyasarah Damia Bt Mohd Sabri.Umur nak masuk 2tahun pada12/10/2011 nie.Budak ayong nie umpama puteri .hahahha..puteri mende..semua nak main je..ngn abang2 sepupu..Ni Adli belum lagi ada kaki tangan,esok2 tak tau la..tak terkawal dengan budak2 nie.Cucu mak abah dah 6orang tunggu sorang lagi nak keluar..hehehe..bulan 7 nie..kawan Adli.
Semua anak sedara maklang sayang sangat walau dah ada anak sendiri...

Meh nak cita pasal Ayong;
Ayong nie seorang perempuan dalam cucu pak Husain dan Mak cik Bashah.Mulut pun boleh tahan bising..hehehehe..bila terkenang ayong nie.aku pun rindu kat dia juga.Dah pandai panggil maklang a.k.a AYANG.Nampak perempuan tapi perangai cam lelaki tapi boleh nampak dia perempuan sebab dia suka MENJERIT..hahhahaaa..ayong..ayong..maklang buat entri khas utk ayong..I MISS U..