TENTANG DIRI

Amalan Sedekah>>>>>>Click !!!!!!

Klik2 la DIk Non..

Friday, September 30, 2011

Gaji Kakitangan Naik??

KUALA LUMPUR, 30 Sept — Putrajaya dijangka memperkenalkan sistem saraan baru sektor awam, menggantikan Sistem Saraan Malaysia (SSM) — antara lain menawarkan skim gaji satu lapis atau peringkat — yang bakal membawa kenaikan gaji sehingga 40 peratus.

Sistem saraan yang namanya masih dirahsiakan dijangka diumumkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak ketika membentangkan Bajet 2012 — yang ramai melihatnya sebagai “bajet pilihan raya umum ke-13”.

Kerajaan bercadang untuk melaksanakan mulai 1 Januari 2012 bersama sistem penilaian baru, yang dikenali sebagai Program Bersepadu Pembangunan Kompetensi (Prospek).


“Difahamkan agensi-agensi kerajaan sudah melengkapkan kajian memperkenalkan sistem saraan yang baru, bukan pelarasan tetapi satu sistem yang baru, skim gaji satu lapis yang pernah digunakan sebelum SSB,” kata sumber kepada The Malaysian Insider.

Di bawah sistem satu lapis bilangan tangga gaji juga akan ditambah sampai 25 hingga 30 dan kemungkinan lebih dalam gred tertentu

nk lebih lanjut klik sini


Nota Saya:
Dengar sejak 2menjak camtu le..tapi dengar2 lagi smua elaun ditarik balik..yg mana satu betul nie??Sapa yg untung??Kakitangan?Kerajaan??atau peniaga yg mahu naikkan harga lagi??
entah la,saya pun penjawat awam.apa yang saya mahukan tiada perbezaan ketara daripada peringkat sokongan dan profesional.yela masing2 membantu.Sapa nak buat kerja yang diarahakan kalau tidak dari pihak sokongan..renung2 dan fikir2 sndiri..Bersama memajukan negara dan meningkatkan produktiviti negara.

Aksi Adli

Adli bergaya bersama tikar yang baru dibeli oleh ibu..



Adli dah nak masuk 8bulan (4/10/2011) nanti.Makin lasak budak tu.Baru baik dari demam tapi masih ada selesema dan batuk.Sekarang adli dah boleh duduk dan bakal utk berjalan(sudah pndai berdiri).
Go Adli Go!!!

Wednesday, September 21, 2011

Lama tak nampak

Asalamualaikum..
Memang lama tak nampak.Ada masalah internet.Ye lah menumpang aje.Huhuhu..Ni pun curi2 pergi CC..check email check Fb..pastu balik..hehehe..

Keja makin pening.Adli??wah budak tu mmg lagi memeningkan..hahaha..sekarang dia nak mula bangun.tu pun dia pegang badan ibu baru bleh berdiri 'cepat betul perkembangan adli.Alhamudulilah..smoga sht dan bahagia di samping ibu ye'


Ok la itu saja .
Terima kasih kerana membaca..(nak keluar dah)

Thursday, September 8, 2011

Adli dah 7bulan

Asalamualaikum..

Adli dah masuk umur 7bulan pada 4 September lepas.Banyak yang Adli boleh buat.Jom kita baca satu persatu
  • Adli dah mula duduk.
  • Adli pun dah mula nak merangkak(skrng dok mengengsot je badan utk bergerak)
  • semakin aktif untuk bermain
Rasanya itu je kot perkembangan terbaru Adli.
Jumpa lg..

Tuesday, September 6, 2011

Ucapan

Asalamualaikum.
Walau dh masuk waktu keja..saya dgn rasa gigih utk mngucapkan
 SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI
utk rakan2 blogger yg mengenali diri ini.(hari nie baru buka internet setelah seminggu lebih beraya..)
MAAF ZAHIR DAN BATIN