TENTANG DIRI

Amalan Sedekah>>>>>>Click !!!!!!

Klik2 la DIk Non..

Saturday, April 21, 2012

Kebosanan Melanda hatiku....

Asalamualaikum..
Lama dah tak update cerita ye.Pasal Adli,sekarang sudah lasak.Hmm..kadang-kadang Ibu pening tengok telatah Adli yang makin membesar.Yang ibu perasan,bila dukung Adli,terasa kelenguhan pada lengan.Agak2 mau 12kg dah nie..Lebih 2kg dari sekampit beras 10kg..hahaha.dah main banyak,minum susu banyak,makan pun banyak mau tak berat camtu..hihihihi..takpe Adli,asalkan anak ibu sihat ye.

Berbalik pada tajuk asal,hari nie pembantu ibu bercuti.Pengguna perpustakaan kebanyakkan budak sekolah.Kebetulan Sabtu sekolah,makanya takde orang masuk ke perpustakaan ku..huhuu..tu pun selepas daku terlena ada pengguna dewasa.Tersipu2 malu i..huhuhuhu..Gamaknya kalau takde orang datang ke perpustakaan,memang bosan giler...huhuuu...Kerja tu ada tapi tulah dah staff lain belum submit cmna cheq nak wat kerja?

Semalam dah tengok gaji baru.Alhamdulilah..rezeki anak2..Anak2..ye lah anak2 seperti anakku,anak buah,anak tekak dan macam2.Bulan Julai akan menjelma,kena la menabung awal sedikit.(pegawai kontrak memang susah sikit)Susahkan..tapi apa boleh buat...itu rezeki Allah bagi.(tak baik merungut).Jadi bulan ni juga nak lunaskan serba serbi hutang piutang..Gugur rambut bila pikir hutang.Tapi apa daya.gajiku bolehh la..(jangan dok merungut lagi)..

Esok cuti lagi.Apa nak buat ek.Gaji lambat masuk.Nampak gaya ke pasar basah kot.Jalan2 bersama anak.Minggu nie kami tak balik.Kebosanan gak tu.Hajat nak ke Ipoh pun hmm...belum ada keberanian membawa Adli jauh2..Balik pasar,masak,makan dan tengoik tv sampai lebam ..tak lupa mengasuh anakanda Adli...jangan nakal2 ye nak..


Saturday, April 7, 2012

Kesian Adli


Asalammualaikum..
Lihatlah anak teruna saya.Habis muka,seluruh badan naik campak ruam.Mula2 demam 3hari then ok..pastu baru naik nie.Skrng ibu tak pegi ke klinik.cuma gunakan rawatan tradisional.Mandikan kan Adli dgn air beras yg no3..campur air biasa.Klu ade daun semambu,blh gak.tp mana nk cari kan.Petang nie balik rumah abah.Mungkin kat sana ada kot.Harap Adli kuat ye.Lepas dia demam aritu pastu naik ruam,Adli tak meragam cuma ade la sket2 manja,peluk2 ibu.Sayang ibu..jgn sedih2 ,ibu sentiasa di sisi mu anak!.

Wednesday, April 4, 2012

Demam

Asalamualaikum.
Tup2 kejap masa berlalu.Dah masuk bulan April.
Adli pun masuk bulan baru,demam pulak.Dah masuk 3hari dah.
Ibu belum bawa Adli ke klinik lg.Ingtkan semalam dah ok.
Tapi sampai hari ni badan dok panas lagi.
Malam2 ibu basahkan kepala Adli dan lap2 badan Adli supaya panas berkurang.
Hari ni ibu kena bawa Adli juga ke klinik.Tapi masalahnya roadtax ibu pulak wat hal.
Abah dah amik roadtax ibu di Bank Islam Taiping.Kena pos pula kepada ibu di Kampar.
Buat masa sekarang ibu umpama pelarian..hehehe..lari dari JPJ dan polis..
Takut kena gak.Beratus2 melayang.
Sebab itu juga ibu belum bawa Adli lagi.
Sabar ye anak.Petang karang ibu bawa ye.
Masa sekarang masih di zon panas.
Tu lah abah sana,ibu sini.
Jenuhla Adli bergantung pada ibu saja.


Ya Allah,berikan kesihatan yg baik tuk aku utk menjaga anakku!
Amin..Permudahkan segalanya.