TENTANG DIRI

Amalan Sedekah>>>>>>Click !!!!!!

Klik2 la DIk Non..

Wednesday, August 29, 2012

Kembali Bekerja

Asalamualaikum. Dan Salam Syawal yang masih ada..

Kejap dah dkt 2mggu kita beraya kan.Sebenarnya saya pun baru msk keja 2hari lepas,setelah bercuti panjang hampir seminggu.Rasa lama sangat tapi masih tak cukup saya rasa untuk bermanja2 dengan suami tercinta.Tiba masa balik ke tempat asal..tinggalkan smuanya kecuali Adli.

Untuk raya tahun nie,kalau ikut turn suami,tapi suami bagi peluang untuk beraya di Kedah.Sebab apa??Dia kena balik kerja utk rayake3.(buat partime kerja)Takpe la sayang merelakan sebab dok rumah mak..hehehehehe...

Adli la yang paling hensem tau..siap bersongkok dan bersampin lagi.Gambar??Hmmm....ada amik tapi memori kena serangan virus dan tak leh transfer ke komputer.Cuma leh display di kamera dan print sahaja.

Duit raya pun banyak tahun nie utk Adli.Duit Adli ibu laburkan kepada Amanah Saham Wawasan 2020.belajar buat pelaburan sikit.SSPN??belum terfikir nak buat lagi.

Kerana penangan raya dekat seminggu dan berkepit dengan ibu ,maka hari pertama Adli kurang memuaskan.Semasa menghantar ke rumah pengasuh ok je,mebi dia mengantuk kan(sebab bangun awal pagi Selasa tu ibu nak keja-abah hantar kami awal subuh).Pukul 11pagi pengasuh dah call,Adli menangis tanpa sebab,tapi susu habis pula diminum..hehehehe..boleha agak budak nie kenapa..nasib baik rumah dekat je.boleh la pergi tengok.,dok dalam setengah jam,dah elok main,ibu tinggalkan..Nasib la kamu anak,asik kena tinggal je..

Itu je nak cerita selepas sminggu nak masuk minggu ke2..hehehehe..mod keja pun dok melayang2 mai..Nanti kita cerita lain hari lak..

JUMPA LAGI....

Friday, August 17, 2012

Salam Syawal.


Asalamualaikum


Di kesempatan ini,saya mengucapakan Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir dan Batin kepada sahabat2 blogger yang sudi menyinggah di sini.Jika terdapat kekasaran dan kesilapan bahasa atau menyentuh perasaan kalian,sekali la maafkan daku....



SELAMAT HARI HARI AIDILFITRI

MAAF ZAHIR BATIN

DARI

LELA,ADAM &ADLI


Thursday, August 16, 2012

18bulan

Perkembangan Adli dalam 18bulan=1tahun 6bulan.

  • dah lengkap imunisasi Adli.pasnie tgu naik darjah 1.(lama tuuu)
  • cekap mengunakan smua otot2 badan kaki.
  • makin cerdik
  • pndai usik gegirl..heheh...mai2 dia nak terkam je..girl yg dipilih..klu boy sure tolak..hahha
  • makan pun pandai pilih
  • sebut Abang,kakak
  • mesra..mesra pelanggan..dengan sapa2 dia nak..
  • pndai usik ibu.
  • dok sebu ma..ma..ma..
  • skrng nie ada angin ..kdg2 dgn pengasuh ok..kdg2 xnak..perubahan umur kot noo..
  • pndai naik basikal..siap kayuh tp kayuh gitu2 le..

Bila tgk anak tidur...baru perasan kejap masa berlalu..dulu kecik je Adli..skrang nie..besar sudah..dlu size S skarang size XL dah..hihihihi..pasnie ibu leh la relaks sket nooo......



Syawal Datang

Asalammualaikum..


Sedar tak sedar dalam 2 3 hari kita akan mengambut hari kemenangan.Hari di mana boleh makan2..hehehe..xde la..Selama bulan Ramadhan kita berpuasa,Syawal datang untuk diraikan.Yang penting seronok,anak2 kan.Setahun sekali merayakan.Kali ni Adli boleh la berjalan2 sambil amik duit raya.Jika tahun lepas ibu mendukung Adli ke mana saja,kali nie Adli dah pndai berjalan.

Persiapan raya utk tahun ni lebih teratur.Merancang awal.hehehe..cuma ada la sikit persiapan yg belum dapat dibuat.Sedondon gitu,baju Melayu Adli dan abahnya dibuat oleh adik saya.Dan baju kurung dengan warna yg agak sama dgn baju Melayu?warna?entah nak ckp hijau..tapi ada nmpk biru..xpe la,Insya Allah saya abadikan gambar tu(klu smpat).

2 3 hari kerja sebelum raya memang moodnya ke laut ja.Asyik nak pikir balik kampung..balik kampung..Apa pun sama..hehehee..

Dugaan di bulan Ramadhan ni pulak,adeii...kena sound dengan tuan rumah?kenapa??xpe la nanti pas raya saya ceritakan ye..Malas nak mengenang cerita,nanti takde mood nak raya kan.

Esok Jumaat hari terakhir kerja.Lepas kerja baru boleh balik kampung.Entah la di jalan raya nanti,cmana ye kesesakan.Harap2 berjalan cam biasa la.Suami lak tak tau lagi boleh amik kami berdua.Kalu tak,jawabnya kena balik berdua,doa2 xde la jem teruk sangat walaupun biasa hadapi,(cuma dengan anak xtau la..risau dia rimas dok dalam keta lama2).

Ok la tu je nak kongsi cerita sebelum Syawal menjelma....

Wednesday, August 15, 2012

WW Iklan Raya Petronas 2003 - Kisah 7 Beradik




Iklan paling best ditonton..hahahaha..smua ade..hati..limpa..hehhehehe..

Friday, August 10, 2012

Selamat UlangTahun Mak

Asalamualaikum

Harini adalah ulangtahun yg ke 61tahun usia mak saya.Terserlah jgk mak yang semakin tua..hehehhe..Mak dah tua..anak2 mak pun bukan muda dah..hehehehe.

Minggu lepas saya ada balik kampung dan berbuka bersama keluarga.Ternyata saya seorang je jarang nampak..huhuhu.Adik beradik yang lain tinggal berdekatan dengan mak.Tak la risau sangat tapi selepas kawin nie ada anak,terasa kurang masa utk balik kampung.apa pun saya tetap carikan masa dan ruang utk menziarah mak di kampung.

Saya doakan sempena hari ini ulangtahun mak,semoga diberikan kesihatan dan dilimpahi kasih sayang dari kami adik beradik dan cucu2 mak.


SELAMAT HARI LAHIR MAK!

Friday, August 3, 2012

14 Ramadhan

Asalamualaikum..
sedar tak sedar hampir separuh bulan Ramadhan telah berlalu.Lebih kurang 2minggu kita akan beraya kan.
masa nie la borang cuti tak henti diterima..hehehe.kerja pun tak berapa sangat tekunnya..mula2 letih sebab berpuasa..nie sebab dok pikir nk bli baju raya..macam2 kan.

Pengguna di sini pun...cm malas2 nak datang..yang rajin datang,bulan nie udahh tak nampak pulak..hahaha..xpe la...mungkin ada hal tu..

Insya Allah,ibu ,abah dan Adli akan balik berbuka @ beriftar dengan keluarga di Kedah nu...Rindu rasanya bila masuk bulan Ramadhan.Macam2 tekak rasa nak makan.Nak request pun takreti...Apa2 pun..apa yg bonda hidangkan,anakanda akan makan..hahahaha.dasar xmemilih makanan...

Harap2 kami sampai dan pulang dengan selamat
Berhati2 di jalan raya
Ingat orang tersayang!