TENTANG DIRI

Amalan Sedekah>>>>>>Click !!!!!!

Klik2 la DIk Non..

Friday, November 30, 2012

Penghujung November

Asalamualaikum.

Pejam celik.pejam celik dah masuk bulan terakhir dalam tahun 2012.

Masa terasa cepat,detiknya tetap sama setiap saat,minit dan jam.

Terasa kejap masanya bila difikirkan.

Adli pun nak masuk 2tahun bulan Februari 2013.

Usia perkahwinan pun baru mencecah 3tahun bulan Februari juga.

Hmm....adik bongsu pun dah nak bertunang..tinggal sorang lagi.

Mak abah makin berganjak usia...meniti usia emas.

Harapan aku dapat bahagiakan orang yang aku sayang secepat yang boleh,yang mampu.

kerana semua jauh di pandangan mataku namun tetap dihatiku.

Permudahkan segala urusan kami Ya Allah....

Moga tahun baru dapat memberi sinar bahagia buat kami.

Amin....

Wednesday, November 21, 2012

Happy Belated Birthday to Me!~3series

Asalamualaikum..

Baru harinie leh update blog

Saje je nak ceritakan pasal birthday saya yang ke 30tahun pada 18November yang lepas.sempat untuk meraikan bersama keluarga di Kedah.

Syukur alhamdulliah,segala nikmat yang diberikan walau ada kalanya dugaan dan cabaran,namun semua itu adalah KEHIDUPAN seperti garam mesti ada gula,ada yang manis dan ada juga yang masin..hehehee..

Kehidupan di kala umur 30tahun nie agak terasa lengkap di samping suami dan anak.Walau berjauhan,kami tetap bersama(in shaa Allah).

Usia 30tahun seharusnya menampakkan kematangan kita kan.Hmm...lebih kurang la..kalau dulu kalau org panggil.kak.kak..marah sesangat(perasan muda)tapi sekarang hakikat dah pangkat AKAK dah..hehehe..

Dari segi kerjaya,ada pasang surutnya.Alhamdulilah jika dibanding orang lain bersusah payah mencari kerja tetap.Aku tetap bersyukur walau ada pahitnya.

Perancangan masa hadapan?
Melihat kawan2 yang telah menyambung pelajaran,ingin sekali aku menjejak langkah mereka.Namun entah la..Semoga Allah permudahkan urusan aku.Ilmu yang aku kejar ini bukan semata nakkan kerja yang lebih elok,mungkin kerjaku di sini lagi,namun ilmuku bertambah untuk menjadi manusia cintakan ilmu.

Bersatu di dalam satu bumbung antara anak,suami dan isteri~biarlah masa yang menentukan.Mungkin Allah belum mengizinkan kami bersama..Wallahualam~

Kenangan Mengusik Jiwa

Asalamualaikum..

Lama menyepi diri dari aktiviti blogging,ibu dan Adli bercuti2 di rumah Perak dan Kedah aje.Penangan seminggu bercuti macam tak puas.apa boleh buat.keja..keja..keja

Dalam percutian hanya di rumah bonda,rasanya cukup bahagia.Hajat nan satu ini tetap diteruskan walau tak bersua lagi,hanya tinggal kenangan.

Kesempatan bercuti di Kedah telah membawa daku kembali mengamit kenangan lama di Perlis.Hajat tetap ku teruskan untuk menziarah tokwan walau tok dah takda.Nampak di luaran.tokwan sihat2 saja,tapi aku terasa kesedihan tokwan ketiadaan tok.Rumah tok tetap macam dulu.cuma terasa sunyi bila tok takda..

sapa nak buat lawak??
sapa nak layan sembang.??
sapa nak suruh buat ayaq??
sapa nak suruh masak nasi??
sapa nak gebang??

Pada mulanya hatiku tetap untuk tidak menumpahkan airmata.namun pabila berjumpa dgn sahabat lama tok,airmata aku tertumpah.mendengar cerita maktok yang arwah masih mengenang daku.Sedih mengenang arwah,baik..Memang terlalu baik.mungkin sebab aku tak merasa kasih syg tok  sendiri walaupun ada(mungkin tak rapat)dengan arwah.bahagia sungguh ku rasa hingga saat ini.
kesian tokwan kan...hmm..hilang penglipur lara tokwan....

Antara kami ber3.,(semasa praktikal di Perlis)aku paling rapat dengan tok.mungkin sebab sifat semulajadi aku yg sayang kepada orang yang sayang kepada aku.Sebelum aku berkahwin,selalu juga aku menziarah.tapi selepas berkahwin,ditambah   ditukar penempatan lain dan  kewujudan Adli,sesungguhnya aku tak mampu untuk melawatnya.Namun hatiku rindu sangat...Maafkan lela tok..

Teringat kejadian banjir,kami menumpang rumah tok..tido pun atas kerusi.kalau nak banding dok rumah sewa..tdo dlm air la jawabnya....kenangan kan..tak lupa melilau satu pekan kangaq p cari lilin.hatta lilin cina sembahyang pun ada dijual...(dh lupa,beli kot lilin tu.)hehehe..siap belikan makanan utk aku bila aku cakap nak datang ke Perlis..padahal aku terdelay dua tiga hari..semangat nak sambut cucu padahal bukan cucu btul pun..kann.....

In shaa Allah,jika berkesempatan lagi ingin aku ziarah kubur tok..Maafkan lela tok,tak ziarah kubur tok,cuma doa mengiringi pemergian tok di sana,harap tok tenang di sana.Segala kenangan tetap ku semat dalam jiwa walau jasad tiada lagi..

Al-fatihah..

Wednesday, November 7, 2012

Karam-Zabarjad

Dapatkah putik kan menjadi bunga 
Kiranya cuaca sering gerhana 
Dapatkah kasih bersemi selamanya 
Ataupun aku harus berserah kepadaNya 
Yang Maha Esa 

Mestikah ada satu perngorbanan 
Sehingga terjadinya perpisahan 
Kiranya itu satu permintaan 
Perlukah kau dan ku merelakan 

Kita hanya insan yang selalu mengharpkan 
Suatu yang indah dalam percintaan 
Di kala tiba dugaan mendatang 
Aku kau tinggalkan 

Karam aku di lautan duka 
Bila wajahmu hilang di mata 
Tiada berita pengubat rindu 
Di kala sendu 

Kubiarkan luka di hati berdarah 
Sehingga kering dimamah mentari 
Apakah salahku 
Disakiti begini 

Perlukah aku terus mengharapkan 
Camar yang hilang kembali ke sarang 
Apakah masih ada kerinduan 
Yang tersimpan di hatimu sayang...

Tuesday, November 6, 2012

Adli 21bulan


Asalammualaikum.

Ha...harinie ada gambar Adli ,sedang menyibuk untuk mewarna..tapi takreti ..gaya yg lebih.hehehe..

Meh kita tengok perkembangan Adli pada usia 1tahun 9bulan=21bulan.


  • makin hensem dan makin besaq..akai lagggi banyak.
  • patah kata boleh sebut dan ikut.Contoh,'baby','cukup','hujan','wan','tok',paksu,acu,acik dll..
  • ada 2mood bila bangun;1mood;ceria..siap tegur..sembang..kalau mood 1 lagi..adeii...asik nangis sudah..sampai ibu pun tak tau nak pujuk apa,dukung...tunjuk2 barang baru ok.
  • makan?xde masalah..makan aje anakku..hehehe
  • main??ok ajee..klau bawa ke library,seronok tengok abang2,kakak dok main dalam library.ikut je depa p mana..
  • suka gigit ibu..depan muka,kaki,tangan,smua nak gigitt...
  • paling syadu..:( tengok Adli excited tengok orang laki;pakcik ke,tokwan sapa ke?xkira dia suruh dukung..ksian sayang ketandusan kasih syg abah..takpe la nanti kita balik tengok abah ye....
  • main bola 
  • main kereta dan moto..itu kan permainan boy..hehehe...
  • bila sebut baby,sampai plastik pamper suh bagi kat dia..siap cium lg..heheheh...adli nak adik ke??larat nak jaga 2-2..ibu kena pk panjang dlu...hehehe
tak lama je Adli nak masuk 2tahun.Insya Allah tahun depan ibu nak wat majlis  sikit untuk Adli,leh la tempah kek..best..best..

jumpa lagi.