TENTANG DIRI

Amalan Sedekah>>>>>>Click !!!!!!

Klik2 la DIk Non..

Friday, October 25, 2013

Luahan perasaan

Asalammualaikum..

Tetiba je nak buat sesi meluah perasaan.Kalau luah kat FB kang..ramai orang komen..moh le kita meluah perasaaan terpendam ini.Ini bukan masalah rumah tangga.Hatta adapun,biarlah dalam sanubari ini bukan dalam blog ye..itu privacy..

Nak cita la pasal hamba Allah nie..Kenalan saya la jugak.Tadi jumpa,bersembang-sembang dgn dia.Saya bagitau tentang saya mengandung lagi.Dia terkejut,boleh pula dia tanya apasal tak bela anak sorang dulu?nanti susah jaga.
ok..fine..

Saya ada sebab untuk mengandung.
1.Rezeki Allah,kalau Dia tak bagi pun..buat la macam mana pun takkan terjadi kan..
2.Umur pun dah meningkat..3series la dik non oii..takkan nak sorang tu..
3.Memang saya nak anak lagi,paling tidak pun 3orang..kalu 2orang..laki dan pompuan,saya terima.

Jaga anak..??memang letih......sapa kata tak letih..yang ada suami di sisi pun merungut..apatah lagi situasi macam saya ni kan....anak sorang letih...anak 2orang memang letih giler rasanya..takpelah.....kerana anak,ibu sanggup letih...

Sebab tu,saya tunggu Adli nak masuk 3tahun baru berani nak tambah.Dia pun pandai cakap,jadi takde masalah sangat walhal memang ada masalah nanti..
Ada sahabat saya menasihati saya;Allah bagi rezeki tu sebab hang boleh jaga..In sha Allah.
Tetapkan iman saya dan permudah segalanya..
Kalau ada rezeki untuk pindah,mungkin rezeki anak saya juga kan....Setiap anak,ada rezekinya sendiri kan..Saya berfikiran positif dan kadang kala terkejut orang lain boleh menidakkan kuasa-Nya.

Itu je coretan perasaan saya tika ini.
dari ibu yang sedang mengandung..kadangkala emosi terganggu..maafkan dia k...he3

Thursday, October 24, 2013

Conteng & Main

Asalamualaikum...
Dalam dok sakit kepala masih nak update cita pasal Adli nie...Hobi terbaharu beliau adalah menconteng..Adeii...Yelah umo baru 2tahun 8bulan..sekarang dah jumpa pen, dah reti guna dengan jari..bedal je ....abis buku bacaan dicontengnya..tapi kalau buku ibu,nanti ibu naik hantu..hihihi..

Jadi moto halus Adli baru nak bermula..Yelah..tak sama cam budak-budak lain..Dulu ada bagi pen..tapi mungkin tak reti nak lorek2,gosok2 pen..tak berapa jadi la contengan dia..Sekarang nie..abis smua..lantai-dinding-buku-mainan cop pen..kadang-kadang nak tegah dia buat..tapi semacam terbantut pertumbuhan moto halus dia kan..takpe la anak oi..jangan masuk mulut udah le....jangan conteng duit ibu udah le..lain2...ibu pejam mata aje...

Bila dah lukis dia akan tanya..ibu...cantik tak???....ye...cantiknyeee..ibupun memuji walhal takde gambar pe2 hanya garisan aje..nie abis muka kiri dan kanan..tangan pun dah kena..ibu sabar lagi dan senyum..

Selain hobi Adli suka menconteng,dia juga suka main.Sekarang nie nak ke Tesco pun malas..dah pandai demand macam2..nak naik mainan katanya..pantang nampak je..meluru pi kat tempat tu..sabar je laa..tapi Adli nie senang pujuk dia..hahaha..dia ralit main2 sana sini..lepas tu ibu buat alasan..duit takde la..nanti kita datang lagi la..dia ikutt aje...so sweet anakku..pandai mendengar cakap ibu ye..nanti kita pergi main sama-sama ye..

Saturday, October 5, 2013

Adli~2tahun 8bulan


Inilah anak teruna saya..dah besar...tahun depan dah nak jadi abang long.Harapan ibu;jaga adik dan jaga ibu ye.mnjd along dan anak yang baik,bijak dan soleh....sebab abah jauh nak jaga kita..makin membesar..macam kerenah dia.

Adli Seorang Mendengar Kata Ibu

semalam pesan kat anak sebelum nk gie psr malam..
ibu:::nnati p,jangan suh ibu bli main tau..jgn pegang tau..tengok aje..
adli:::okey..

bila sampai,baru je parking....
adli:::ibu..menan..menan..tu...
ibu:::ingt pesan ibu tau..xmau bli..xmau pegang..nt acik mrh..
adli::ok..tgk aje....

kejadian dkt gerai menan
adli::ibu..nak tengok..
ibu:::ok.....(tggu la kejap...1..min..2min...tak bergerak pun budak tu)
ibu::jom..blik air dlu..nt kita tgk ye..(sambil tarik tgn anak)

sampai abis round psr malam tu..asik nk tgk aje menan..polis dn keta...sampai balik menangis2..
adli::.ibu nak tgk...ali nk tgk je...

ha...memang adli dgr nasihat ibu..jgn bli, jgn pegang..mmg dia xbt..tp ibu suh tgk je...terkena ibu blik..
rasanya klu ikut adli..mau sampai acik ttup pasar malam tu..dok tgk aje..adeiii...bijak2.....Adli mmg ikut nasiht ibu..tapiiii....