TENTANG DIRI

Amalan Sedekah>>>>>>Click !!!!!!

Klik2 la DIk Non..

Thursday, November 28, 2013

Perihal Mengandung

Asalamualaikum..

Kejap ada ,kejap takde..

ok la..nak cerita pasal perihal mengandung kali kedua

Dah masuk 5bulan.Perut dh nampak sket-sket.he3..comel la tu..ha3

Belum ada gerakan di dalam..mungkin 6bulan ke atas.macam si Adli dlu...cam tau je jantina pe..he3

Alahan macam takdak je..macam Adli jugak dulu..ha3..terasa tau jantina walau tak scan jantina ..
Ada kalanya muntah,ada kalanya letih,ada kala sakit kepala..tapi takla setiap hari..kekadang aje..

Mungkin Allah nak mudahkan saya untuk kali kedua..sama dengan Adli dulu..sebab takde sapa nak jaga.(suami jauh)..

Kali nie..perut nampak luar biasa..mungkin sebelum ni ada penghuni..jadi lebih besar kali nie..

Adli macam tak tau je pasal adik dia..mungkin dia kecik lagi nak paham..cuma kekadang ada gak sebut baby2x..

Persiapan barang belum lagi..cuma dah usha barang Adli yg dulu..jimat sket..he3..ok la nanti update lagi....

p/s:
sekarang nie Adli ber B-daman pulak...adeiii...layan je la..si abang Adli yg tomei2 tu.....


Monday, November 18, 2013

Sweet 18




Asalamualaikum..


bersweet2 lak harini...
sebenarnya umur saya dah 31tahun.
wah......dah masuk 3 series..tahun lepas
hihihihi
macam biasa..tak caya pada angka..
alhamudillah..walau ada pahit dalam kehidupan..
ku hadap juga dengan redha.


semoga dengan usia baru seiring dengan kematangan fikiran dan kebijaksanaan menyelesaikan permasalahan dalam kehidupan..


in shaa Allah untuk menjadi isteri,ibu dan pekerja yang berdedikasi kepada setiap tugasan yang diberikan dengan ikhlas dan amanah..amin..





Friday, November 8, 2013

Sedut gas...

Asalamualaikum....


Nak cerita pasal semalam.

Lepas balik dari kursus di Ipoh,terus amik anak di rumah pengasuh.Dah dengar Adli batuk2..kesian dia..sampai muntah2...Nafas pun berbunyi..Apa lagi,balik rumah,mandi dan solat terus ke klinik.Ala klinik 1Malaysia je..

Sampai je sana,patient pun tak ramai,Adli no 3...sebelum ni dah set kat minda..kalu ramai gak..terus ke klinik swasta je..tapi sama je...hu3

MA cek Adli,dia kata,kena sedut gas...Siap2 pesan kat dia..jangan takut tau..Memang anak teruna memang berani..Dah jadi abang long.kena berani le kan..Pengalaman pertama Adli menyedut banyak menangis..he3..kali ke2 nie macam dah terrer..ha3...ok la..mula2 dia nak cabut gak..tapi dok pujuk dia...10minit kot...lama gak dok potpet..alih2 dia lak dok potpet sampai masuk batman,superman,ultraman..begitulah anak lelaki..banyak main dan tengok citer macam tu..hi3.

MA tu cek balik.dah bgtau clear...siap adli dok panggil dia,Doktor...lantak ko la..ha3....gelak je MA tu..ha3.....

Saya dari dulu memang selalu pegi ke klinik kerajaan je..jarang sangat le nak masuk klinik swasta..boleh bilang dalam 3-4 kali....selebihnya klinik kerajaan.
ye la..kadang-kadang ubat tu biasa je..tapi caj dah mahal sekarang nie..ubat batuk je..tapi nak bayar mau rm40-50....

Bagi yang berduit,apa la sangat dibandingkan RM50 dengan kesihatan?tapi bila mencekik harga yang melampau2...baik je ke klinik kerajaan..tapi terpulang la..bagi saya setakat demam,batuk,selesema..baik ke klinik kerajaan..melainkan sakit yang teruk..memang takleh nak tunggu..sure2 la masa tu klinik swasta menjadi pilihan..

Harini Adli masih batuk2 lagi..tapi tak dengar dh nafas yang kuat tu...risau sangat sebab abah pun jauh kan..macam mana,,ibu la yang kena risau lebih......memang mencabar..