TENTANG DIRI

Amalan Sedekah>>>>>>Click !!!!!!

Klik2 la DIk Non..

Rabu, 25 Februari 2009

Membaca




Entah hari ini aku rasa nak menulis sedikit utk tatapan smua...kerja macam biasa..tiada menarik cuma selesaikan senarai nama untuk Kelab Membaca Sinar Pintar. Susah nak rancangkan utk aktiviti nie.Matlamat nya adalah menjadi amalan membaca.kdg2 susah hendak menyuruh org membaca buku apatah lagi bkn di kalangan keluarga kita.

Org yg mcm aku spttnya memikirkan cara terbaik utk menyemaikan minat membaca terutama sekali kpd masyarakat kampung. Kadang-kadang aku pelik kerana ramai ibu bapa yg tak mementingkan amalan membaca di rumah.Mungkin mereka tidak tahu mengenai amalan membaca.

Aku suka membaca dari sekolah rendah hingga la sekarang.Jika dulu aku lebih mengemari novel-novel terutama kisah remaja,kisah cinta tetapi sekarang aku lebih membaca buku-buku motivasi.Buku-buku motivasi hasil tulisan seperti Dato Mohd Fazillah Kamsah.Buku ini mengajar kita supaya memotivasikan diri dalam hal kehidupan seharian.Senarai tugas aku mungkin tak susah tetapi cabaran aku menghadapi tekanan di tempat kerja.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan