TENTANG DIRI

Amalan Sedekah>>>>>>Click !!!!!!

Klik2 la DIk Non..

Rabu, 12 Ogos 2009

Gula oh Gula..

KPDNKK jamin atasi dalam tempoh seminggu

PADANG BESAR 4 Ogos – Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) Perlis memberi jaminan bahawa kekurangan bekalan gula di negeri itu akan pulih dalam tempoh seminggu.

Pengarahnya, Mohd. A. Aruwan Ab. Aziz berkata, pihaknya sedang berusaha agar bekalan gula yang dilaporkan tiada di negeri ini diatasi termasuk berbincang dengan pihak kilang gula dan pemborong.

Kata beliau, pihaknya juga sedang mengenal pasti mekanisme lain yang boleh diambil dengan mengadakan perbincangan bersama agensi penguatkuasaan lain.

Bekalan gula disorok punca kekurangan
ALOR SETAR 4 Ogos - Bekalan gula disorok dipercayai menjadi punca kepada krisis kekurangan bahan keperluan itu di negeri-negeri di utara semenanjung.

Krisis yang bermula sejak seminggu lalu itu berlaku menjelang tibanya bulan Ramadan yang akan disambut kira-kira dua minggu lagi.

Sehubungan itu Persatuan Persatuan Pengguna Negeri Kedah (Cake) tidak menolak kemungkinan perbuatan sorok merupakan punca krisis bahan mentah itu.

----------------------------------------------------------------------------
sebelum ini,aku xheran sgt pasal gula nie.tp bila aku nk beli gula di kamunting,tetiba..

smua kdai di kamunting kehabisan gula..ye la bkn mkn gula mcm makan nasi tiap2 hari.tapi kalau masalah itu berlarutan pasti ada kesannya.dgn kenaikkan harga minyak petrol bermula 1 sept 2009..puasa pun nk dkt..mcm2 perkara bleh berlaku.kenaikkan harga makanan blh berlaku.kalau mcm nie.susah la kita sbg pengguna kan..padahal minyak kita,gula kita tapi kita terpaksa berbelanja lebih.kalau dulu harga mahal,barang pun berkualiti tapi skrang nie...cm hampeh ja......



kredit to : utusan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan