TENTANG DIRI

Amalan Sedekah>>>>>>Click !!!!!!

Klik2 la DIk Non..

Sabtu, 29 Ogos 2009

Jumaat Yang Penat.. ;)

Salam..
semalam aku ada urusan di ipoh.awal pagi selepas sahur aku bertolak ke Ipoh dgn Adam. Ada urusan mustahak yg perlu aku pergi.Kalau x,maunya nk pergi lepas subuh2..mencabar tol.Ye la,walau aku pergi berdua,nmpak gaya awal perjalanan Adam dh ketiduran pulak.Aku yang cekal membawa Vivaku walaupun tersengguk2,aku berjaya.

Sampai di Ipoh,ada satu masalah lagi,smasa nk kluar dr plaza tol Jelapang,ade 2 lorong berbeza(aku dh lama x p ipoh).Aku tnya kat adam lorong mana nk masuk,selamba dia kata amik lorong KL walaupun ade tulis kat jalan lorong IPOH.aku pun ikutkan aja la..tetiba aku nmpk plaza tol JELAPANG di sebelah kiri aku.Ya Allah,kami dh silap jalan..Ingt nk u-turn(mana ada highway u-turn2) walau xde keta sgt.aku pasrah meneruskan perjalanan utk kluar lagi satu plaza tol iaitu SIMPANG PULAI.Punya la jauh dkat2 26km..adeii. dh la aku rush nk jumpa pengarah sebelum dia g meeting,tersesat lak.Aku pun senyap smbil menahan marah teramat.Dalam masa 2 langsung aku xtgur Adam atau tgk muka dia.(marah punya pasal la,bengang sgt2).Aku pun terus jgk walaupun dh terlajak jauhnya walhal dh dekat kalau kluar kat JELAPANG.Kat SIMPANG PULAI aku x reti sgt bab jalan.tambahan lak masa tu kol 8.15 pagi,time org nk kuar keja.Sesak gak..Masa 2 baru aku tgur Adam,nk tnya kot2 dia tau.Suara dia pun cm tahan2 je..Ye lah kalau dok wat melawak,mau aku meletup time2 ni.So,berjaya gak smpai di HQ pada pukul 8.30pagi.Nasib baik awal gak(yelah...tau2 jlan cm tu ,bertawakal gak nie).Pukul 9.00 pagi pengarah ade meeting,so aku kena cepat2 la.. So far urusan yang betui2 mustahak tu dh selamat utk pengarah sign...

bla dh setel smua, kami pun balik semula ke Taiping.Kononnya nk balik keja blik le.Kami ikut jalan biasa ke Taiping.Sampai ke Taiping,Adam berenti nk bli spare part utk kereta dia.Ntah rosak kebende xtau le.Pastu kami g amik keta dia pastu g workshop.D'org agak bleh siap keta Adam dlm kol 3.Masa 2 dh 12.45 tghri,aku kata la aku anta dia g solat JUMAAT.pastu aku blik tdo jap.Ingtkan kol 2.30 ptg,lepas anta dia kat workshop,nk p la keja..(dlm niat tu xmau p tp rasa tnggungjawab kot2 org nk bc buku,aku nk p kje).Jumpa2 Adam,dia kata dia xmau g keja..so racun aku la pulak..jdnya kami ber2 xkje smlm 2..seharian bersama.Smlm g buka puasa di kedai akak sepupu dia.(selamat duit kami)..hihihihhi..beli la juga kuih muih.

Pas berbuka dn solat mgrib kami kluar kdai 2..ingtkan nk blik rumah dia.Adam ajak jalan lagi..letih2..smpai kat umah kol 10 mlm.pas mandi dn solat terus aku tdo x sedar diri smpai la bersahur hari nie..letihhh nyaa

Tiada ulasan:

Catat Ulasan