TENTANG DIRI

Amalan Sedekah>>>>>>Click !!!!!!

Klik2 la DIk Non..

Sunday, July 15, 2018

Tahun 2018

Assalammualaikum kepadan yangs sudi membaca post ini.

Selepas 2 tahun berlalu ,blog ini jarang dibuka sehingga hari ini, Terlampau banyak kejadian            yang berlaku tempoh 2 tahun.

Yang pergi tak kembali,Arwah abang ku yang ku rindui.

Benar orang kata bila ada depan kita,kita tak rasa kehilangan. Tapi  bila berpisah nyawa,itulah perasaan   yang bermain di minda.Moga Allah  ampunkan    dosa abang  pie dan seterusnya menunggu kami yang masih hidup  ke  sana

Kesihatan mak pun  telah banyak diuji tahun  ini.Aku taksanggup  kehilangan lagi.Moga mak baik2 aja.

Anak2 semakin membesar    sehingga terlupa bagaimana   keadaan mereka sewaktu kecil.Masa  yang pantas mendewasakan anak2 ibu.Moga  menjadi anak soleh    untuk ibu ya..

itu setakat yang ingin ditulis..jumpa lagin nanti

Thursday, December 29, 2016

Kami untuk 2016



Update Penghujung 2016

Assalamualaikum.

Wauuu..lama benor tak update blog.Si Adli nak masuk 6 tahun,Aqil pula 3 tahun.Koleksi terbaharu takde lagi buat masa ni.

Dulu saja nak tulis je pasal apa2.Sekarang ni sejak jadi online seller,perlu jual diri.Bukan jual hatiku,jual apa yang ada,buat orang tertarik.Baru orang foloow kan.

Azam 2017 untuk mengasah bakat dalam penulisan walau tak berbakat.Hentam labu oii.Kena ada Berani dan Yakin,in sha Allah boleh jadi yang terbaik.Memang dalam SPM,hakak dapat A1 dalam Bm,tapi tu duu .Sambil belajar balik,tak hal pon kan.

Orait,nak usha Facebook pulak.Hiasi peribadi yang cantik,ploles gituuuu.hahaha

Tuesday, January 5, 2016

05-01-2016

Asalamualaikum..
lama gilaaa tak update

last tulis entri adalah bulan Julai 2015.
Hurmm...xde masa nak berblog macam dlu


Harini Adli dah masuk sekolah PASTI.
Umur nak masuk 5 tahun.
Alhamudillah..syukur dah besaq anak ibu.

Aqil pun nak masuk 2tahun bulan April nie.
Banyak cita nak cerita.


Nanti la ada masa..
save this date.

Adli masuk sekolah!! 05 Januari 2016.

Monday, July 27, 2015

selamat hari rayaaa

Salaam  untuk semua.
Selmat hari raya aidilfitri..
Tu diaaa..lama tak update nooo..
Kemalasan mmg mghantui..
Takpa..pelan stat balik..

Saya.alhamudillah..sihat.
Adli pon sihat.
Aqil pon sihat.
 Nanti kita update noo


Thursday, January 1, 2015

01 Januari 2015

Asalamualaikum..

Hari nie tahun sudah berubah..bertambah usia kita kan..hihi.tapi rasa macam semalam je pegi sekolah..macam semalam je masuk UITM..baru semalam je kawin.....tup2 sudah 2orang puteraku.

Syukur dipanjatkan kepada Illahi,kerana RahmatNya,KurniaNya dapat saya dan keluarga bercantum kembali.Tahun 2014 membawa seribu kenangan yang pasti tak dapat dilupakan.

Dengan kelahiran Aqil pada April 2014 dan pertukaran saya ke tempat yang lebih dekat dengan suami amat membahagiakan.Namun saya akui setiap kebahagian pasti ada cabarannya.Berbekalkan pengalaman tak seberapa,saya yakin untuk menghadapi setiap cabaran yang datang.

Untuk Malaysia,kita dikejutkan dengan peristiwa yang tak diduga seperti MH 17,MH 370 dan terbaru banjir di pantai timur.Semua itu ujian untuk kita kerana Allah masih sayang dan ingat pada kita sebagai umat Islam.Semoga kita mendapat hidayah dan panduan untuk masa hadapan.

Untuk azam 2015 rasanya,sama seperti tahun lalu untuk menjadi insan berguna dan berbakti kepada ibu bapa dan negara.Semoga urusan kita dipermudahkan.

Oh ye..Adli pun akan bersekolah tapi tak pasti sekolah yang mana akan diletakkkan.Mungkin di kampung atau berhampuran dengan tempat kerja ibu.Hmm...masih dalam kotak fikiran.

Ok la...Aqil pula dah 8bulan.Budak tu memang aktif dan mula berjalan2..dan kemudian lepas tangan..hmm...Adik dan Abang..Karakter berbeza...tapi semua tu anak ibu juga.


Ok,dah nak rehat..Harini Kedah tak cuti hokey...hmm..nak rehat..lapar..lapar,jom p makan..