TENTANG DIRI

Amalan Sedekah>>>>>>Click !!!!!!

Klik2 la DIk Non..

Tuesday, January 5, 2016

05-01-2016

Asalamualaikum..
lama gilaaa tak update

last tulis entri adalah bulan Julai 2015.
Hurmm...xde masa nak berblog macam dlu


Harini Adli dah masuk sekolah PASTI.
Umur nak masuk 5 tahun.
Alhamudillah..syukur dah besaq anak ibu.

Aqil pun nak masuk 2tahun bulan April nie.
Banyak cita nak cerita.


Nanti la ada masa..
save this date.

Adli masuk sekolah!! 05 Januari 2016.

Monday, July 27, 2015

selamat hari rayaaa

Salaam  untuk semua.
Selmat hari raya aidilfitri..
Tu diaaa..lama tak update nooo..
Kemalasan mmg mghantui..
Takpa..pelan stat balik..

Saya.alhamudillah..sihat.
Adli pon sihat.
Aqil pon sihat.
 Nanti kita update noo


Thursday, January 1, 2015

01 Januari 2015

Asalamualaikum..

Hari nie tahun sudah berubah..bertambah usia kita kan..hihi.tapi rasa macam semalam je pegi sekolah..macam semalam je masuk UITM..baru semalam je kawin.....tup2 sudah 2orang puteraku.

Syukur dipanjatkan kepada Illahi,kerana RahmatNya,KurniaNya dapat saya dan keluarga bercantum kembali.Tahun 2014 membawa seribu kenangan yang pasti tak dapat dilupakan.

Dengan kelahiran Aqil pada April 2014 dan pertukaran saya ke tempat yang lebih dekat dengan suami amat membahagiakan.Namun saya akui setiap kebahagian pasti ada cabarannya.Berbekalkan pengalaman tak seberapa,saya yakin untuk menghadapi setiap cabaran yang datang.

Untuk Malaysia,kita dikejutkan dengan peristiwa yang tak diduga seperti MH 17,MH 370 dan terbaru banjir di pantai timur.Semua itu ujian untuk kita kerana Allah masih sayang dan ingat pada kita sebagai umat Islam.Semoga kita mendapat hidayah dan panduan untuk masa hadapan.

Untuk azam 2015 rasanya,sama seperti tahun lalu untuk menjadi insan berguna dan berbakti kepada ibu bapa dan negara.Semoga urusan kita dipermudahkan.

Oh ye..Adli pun akan bersekolah tapi tak pasti sekolah yang mana akan diletakkkan.Mungkin di kampung atau berhampuran dengan tempat kerja ibu.Hmm...masih dalam kotak fikiran.

Ok la...Aqil pula dah 8bulan.Budak tu memang aktif dan mula berjalan2..dan kemudian lepas tangan..hmm...Adik dan Abang..Karakter berbeza...tapi semua tu anak ibu juga.


Ok,dah nak rehat..Harini Kedah tak cuti hokey...hmm..nak rehat..lapar..lapar,jom p makan..

Tuesday, November 18, 2014

Happy Birthday to Me!

Asalamualaikum..

Lama menyepi dari alam blogger,kerana kekangan masa dan tiada kemudahan internet.

Ye..dah tua pun..
hihihi..
Harini secara rasmi umur dah mencapai 32 tahun.
Rasa dah tua sangat tapi hati masih muda??
hahahaha.

Moga dengan tarikh keramat tiap2 tahun mohon dipanjangkan usia untuk mendidik anak2 dan menjadi isteri kepada suami.

Rasanya dengan pertukaran tempoh hari sudah dianggap hadiah terbaik walau saya terpaksa membayar dengan pengorbanan tempat,kawan dan lain2..In sha Allah,akan dgantikan dengan sahabat lebih baik dan tempat yang lebih baik.Amin.


Semoga dipermudahkan  urusan duniawi dan akhirat




Ibu Adli & Aqil



Tuesday, July 22, 2014

Rezeki Ramadhan

Asalammualaikum..

lama tak bersiaran.
Cuti lama sangat.
9 April sampai 8 Julain..giler tak lama...hik3...

Banyak rezeki dalam tahun ini ..
Rezeki Anak
Anak kedua saya lahir pada 24.4.2014..lewat 9hari.
Lahir di Hospital Taiping.Kelahirannya agak mudah tapi tulah overdue date melampau dari abang dia..he3...dekat sebulan cuti sebelum bersalin.Saya amik cuti seminggu dari tarikh due 15.4.2014.....dah tu melepak kat rmh mertua...mmg lama giler rasa..proses berpantang macam  biasa..agak mencabar ..tak tahan daulat..tapi Berjaya utk 44hari tu..
Oh..nama anak ke2 ke?
Namanya Muhamad Aqil Aysar berat masa lahir 3.47kg..sekarang mau dekat 6kg..berkaat susu ibu.

Rezeki keluarga.
Yang ditunggu sudah tiba.Surat tawaran untuk saya bertukar sudah diluluskan.Tapi maslahnya,smuanya terjadi serentak...baru masuk keja..dah kena tukar..tapi saya akur atas arahan atasan.Saya bersyukur kerana apa yang diingini dah tercapai.untuk duduk satu bumbung..nak jaga makan pakai abah anak2 ibu. Walau saya tahu cabaran ke tempat org,negeri orang...saya berharap saya akan berkhidmat sebagaimana di sini walau sayu meninggalkan kawan2.Saya terpaksa memikirkan tentang keluarga kerana anak2 perlukan kasih saying abah dan ibu perlukan bantuan abah untuk menguruskan anak2 yang kian membesar..Rasa tak dapat untuk 100% dengan Adli kerana ibu terpaksa 100% dengan Aqil yang masih kecil.Ibu sayang kedua2 nya dan berharap kasih sayang ibu hingga ke akhir hayat ibu.

Permudahkan urusan kami Ya Allah!

Saturday, March 1, 2014

Tetiba je dah Mac eh...

Asalammualaikum..


Eh...dah Mac ke??kejap khennn..
Baru je nak bercerita tentang Februari..tetiba je Mac.
Tetiba memboyot ke hadapan..kih2..
Khennn....kejap je..pejam celik..pejam celik..
Adli dah 3tahun..si ibu pun dah masuk 3rd trismester..
Minggu nie dah 33minggu....isk.....kejap rasa kan...
2minggu dah cukup 9bulan..
Tak nak bayangkan perasaan...


Adli pun dah macam2 perangai dia buat..
Sampai satu tahap,boleh dia kata'ibu jangan la marah Adli'
huh3..nmpk sgt kan ibu suka marah dia...
hu3..sabar jelah melayan kerenah Adli..