TENTANG DIRI

Amalan Sedekah>>>>>>Click !!!!!!

Klik2 la DIk Non..

Thursday, December 27, 2007

selamat pengantin baru-along






dh balik rupanya dr tmpat bertapa..iskk...rumah ku..tahniah buat kawan baik ..k.long yang aku pigi meramaikan majlis dia..xsangka k.long dpt bersama ngn bobo tempoh yang agak lama ..tanhiah laa...aku doakan semoga berbahgia ke akhir hayat....apa azam aku tahun dePAN..MMMM...rasa2 10 azam yang aku nk list utk tahun depan..

1.semoga dapat kerja yg lebih ok
2.semoga dapat menjadi muslimah yg bertakwa
3.semoga dapat keluar kereta
4.semoga dapat bayar pinjaman ptptn
5.semoga dapat hidup dengan tenang..xnk kontroversi
6.semoga dapat belajar lebih byk ttg bidang perpustakaan dengan pengalaman
7.semoga dapat belajar tentang hidup dan mati
8.semoga dapat membahagiakan keluarga
9.semoga dapat memahami orang
10.semoga dapat cepat jodoh

Friday, November 30, 2007

hari haru biru...

muka terkejut selepas tertinggal bas..huhuhuhu


hari nie paling menghari birukan..mana xnye...dh lambat..silap masuk bas la..nk ke kl..nk p butterworth lak..nasib baik aku tersedar..sediah ade,syok pun ade..kenangan ngn kawan ngn shima yang blur..tie yang mamai tido hehehehhehe..aku ler yg lambat..sokmo lambat...penat kat bas ..kena turun kat hentian duat..tunggu bas lain lak p pudu...sampai kat hotel..syukur ler...ade la masalah lagi..

Thursday, November 15, 2007

hhmm..lama x masuk..

hmm...lama x coret2 kan kat sini..keja bnyk laa.xsbuk nk jenguk...nnt la..bla free,akn aku hiaskan lawa2...

Thursday, October 18, 2007

satu hari di hari raya ke 6

aku dh blik keja kat sg ara nie..dok tempat lama la..
tghrari td sempate beraya kat rumah k.long..siap mkn nasi lg...boring la xde user dtg..mod raya lgi tuh..xper laa..janji aku kja k....

Wednesday, October 10, 2007

last day

ari nie last day aku ganti tempat kak sue..bermakna aku akan kja kat tmpat lama aku ..kat mana lagi ...Perpustakaan Desa Kg Sg Ara ..aku nk blik kg ptg nie...xtau la ade tiket ke x la...xseronok la rayaa tau nie...sunyi je..sebab pe aku x tau....pasni ade kursus lak ...kat kl..ok la..mana2 pun ok ja kursus 2 ..dapat ilmu sket..k la..aku nk kmas brg ...slamat hari raya buat diriku..

Sunday, October 7, 2007

mutiara kata

--Mimpi tidak akan menjadi kenyataan jika kita asyik tidur

--Rumah tanpa buku umpama bilik tanpa tingkap

--Jangan sekali-kali kita meremehkan sesuatu perbuatan baik walaupun hanya sekadar senyuman.

--Hiduplah seperti lilin menerangi orang lain, janganlah hidup seperti duri mencucuk diri dan menyakiti orang lain.

--Manusia tidak merancang untuk gagal, mereka gagal untuk merancang.
William J. Siegel

--Jika anda mahu membuat sesuatu, anda akan cari jalan. Jika anda
tidak mahu membuat sesuatu, anda akan cari alasan.
Peribahasa Arab

--Hendak seribu daya, tak hendak seribu dalih.

--Anda tidak boleh mencipta pengalaman. Anda mesti menghadapinya.
Albert Camus

--Perjalanan seribu batu bermula dari satu langkah.
Lao Tze


salam aidilfitri

Saturday, October 6, 2007

kucing


Suatu pagi,Amin pergi ke kedai Pak Abu untuk membeli sabun.
Pak Abu: Haa..Amin rupanyer!nak beli apa kat kedai Pak Abu ni? pagi² lagi dah datang...
Amin : Nak beli sabun la Pak Abu.
Pak Abu: Nak buat ape kau beli sabun?nak basuh baju ke?
Amin : Apelah Pak Abu ni,Amin nak mandikan kucing la!
Pak Abu: Eh,nanti matilah kucing kau tu. Seminggu kemudian di kedai Pak Abu. Pak Abu: Dah kau mandikan kucing kau?ape jadik kat kucing tu?
Amin : Dah mati dah kucing tu.
Pak Abu: Kan Pak Abu dah kata jangan mandikan kucing guna sabun tapi kau tak nak dengar.
Amin : Tapi Amin rasa bukan sebab sabun tu kucing Amin mati.
Pak Abu: Habis tu macam mana kucing kau tu boleh mati pulak?
Amin : Sebab Amin masukkan dalam mesin basuh.
Pak Abu: Astaga...

Author : amir_jb
http://virtualfriends.net/article/articleview.cfm?AID=27928

marka chek


uiish..susah gak nak kuarkan sebijik moto nie...tu pun mak aku sponsor skit..balance..????aku la kna byar..
tp tulah..lesen L lagi..aku dh test dh..waaa.....waaaa...fail kat titi..cmna la aku leh jatuh..aku cuba lgi minggu satu lagi..waaaa....fail lagii......sedih2 la...dh kena p test lagi..tmbah duit lagi....byk 2.....xpe laa....dh lulus jalan raya dh,nk ke x nk ke kna gak amik test moto lagi..pas bln raya nie kot..nk target gak sblum 2007 menutup diari aku nk ada lesen P.utk moto..pastu bulan 5 tahun dpan leh la aku tukar lesen P ke CDL hehehehee sbb lesen keta dh lama amik..cuma moto ketaq2 la...tu la..nasib2..nasib2...

hari yang penuh boring..

hari ni..aku rasa mmg boring giler..xtau x apsal...mybertido kurang..ok ja tido mlm td..letih posa.???mungkin jgkk..tp yg mmboringkan aku skrng ni kja aku ni..xdak kemajuan langsung..xdak paa2 pun..dok dlm library ja..aku ingat kdng2 cam nk berenti kja pun ada..cr kja lain....cr kja pulak??letih den...mcm2 surat,resume aku anta satu pun xberbalas..mm...mm xdak rezeki lagi kot..xpa laa...kja la...wlaupun btul2 kadang otak aku xda terima idea yg baru....kusut...mm...raya pun nk dkt...tiket pun xbli lagi..ala malas nya nk booking tiket2....ntah laa..raya kali ni..aku rasa kosong sgt..ntah mgpa..mak ayah ada.adikberadik ada lagi...
sunyi sgt hati kecilku...ntahla..biarkan jiwaku begitu......

Friday, September 21, 2007

Suka Duka Kita

Mungkin suka duka hidupku

Sama dengan hidupmu

Lalu kau pun terasa dekat

Dengan diriku ini (sini)

Bukan aku tak menghargai

Apa yang kau korbankan

Tetapi ku sedikit kesal

Atas sikapmu kasih

Kau seperti memaksa ku tari rentak mu(korus)

Kerana kau yang menangisKau mahu ku bersedih

Pabila kau bergembira

Aku pun kau biarkan

Kalau debu mana pun debu

Sekalipun di langitAku manusia biasa

Penuh cela dan silapKau seperti memaksa ku tari rentak mu

Lagu: SpiderLirik: SpiderVokal: Tam Spider