TENTANG DIRI

Amalan Sedekah>>>>>>Click !!!!!!

Klik2 la DIk Non..

Tuesday, November 18, 2014

Happy Birthday to Me!

Asalamualaikum..

Lama menyepi dari alam blogger,kerana kekangan masa dan tiada kemudahan internet.

Ye..dah tua pun..
hihihi..
Harini secara rasmi umur dah mencapai 32 tahun.
Rasa dah tua sangat tapi hati masih muda??
hahahaha.

Moga dengan tarikh keramat tiap2 tahun mohon dipanjangkan usia untuk mendidik anak2 dan menjadi isteri kepada suami.

Rasanya dengan pertukaran tempoh hari sudah dianggap hadiah terbaik walau saya terpaksa membayar dengan pengorbanan tempat,kawan dan lain2..In sha Allah,akan dgantikan dengan sahabat lebih baik dan tempat yang lebih baik.Amin.


Semoga dipermudahkan  urusan duniawi dan akhirat




Ibu Adli & Aqil



Tuesday, July 22, 2014

Rezeki Ramadhan

Asalammualaikum..

lama tak bersiaran.
Cuti lama sangat.
9 April sampai 8 Julain..giler tak lama...hik3...

Banyak rezeki dalam tahun ini ..
Rezeki Anak
Anak kedua saya lahir pada 24.4.2014..lewat 9hari.
Lahir di Hospital Taiping.Kelahirannya agak mudah tapi tulah overdue date melampau dari abang dia..he3...dekat sebulan cuti sebelum bersalin.Saya amik cuti seminggu dari tarikh due 15.4.2014.....dah tu melepak kat rmh mertua...mmg lama giler rasa..proses berpantang macam  biasa..agak mencabar ..tak tahan daulat..tapi Berjaya utk 44hari tu..
Oh..nama anak ke2 ke?
Namanya Muhamad Aqil Aysar berat masa lahir 3.47kg..sekarang mau dekat 6kg..berkaat susu ibu.

Rezeki keluarga.
Yang ditunggu sudah tiba.Surat tawaran untuk saya bertukar sudah diluluskan.Tapi maslahnya,smuanya terjadi serentak...baru masuk keja..dah kena tukar..tapi saya akur atas arahan atasan.Saya bersyukur kerana apa yang diingini dah tercapai.untuk duduk satu bumbung..nak jaga makan pakai abah anak2 ibu. Walau saya tahu cabaran ke tempat org,negeri orang...saya berharap saya akan berkhidmat sebagaimana di sini walau sayu meninggalkan kawan2.Saya terpaksa memikirkan tentang keluarga kerana anak2 perlukan kasih saying abah dan ibu perlukan bantuan abah untuk menguruskan anak2 yang kian membesar..Rasa tak dapat untuk 100% dengan Adli kerana ibu terpaksa 100% dengan Aqil yang masih kecil.Ibu sayang kedua2 nya dan berharap kasih sayang ibu hingga ke akhir hayat ibu.

Permudahkan urusan kami Ya Allah!

Saturday, March 1, 2014

Tetiba je dah Mac eh...

Asalammualaikum..


Eh...dah Mac ke??kejap khennn..
Baru je nak bercerita tentang Februari..tetiba je Mac.
Tetiba memboyot ke hadapan..kih2..
Khennn....kejap je..pejam celik..pejam celik..
Adli dah 3tahun..si ibu pun dah masuk 3rd trismester..
Minggu nie dah 33minggu....isk.....kejap rasa kan...
2minggu dah cukup 9bulan..
Tak nak bayangkan perasaan...


Adli pun dah macam2 perangai dia buat..
Sampai satu tahap,boleh dia kata'ibu jangan la marah Adli'
huh3..nmpk sgt kan ibu suka marah dia...
hu3..sabar jelah melayan kerenah Adli..


Saturday, January 18, 2014

Perihal Mengandung 2

Asalamualaikum.

Sedar dalam tak sedar dah masuk 27 minggu.Minggu depan dah 28minggu.cukup 7bulan.

Kali ni,7bulan checkup disertai test MGGT kali 2..uweeekkk......
Semasa mengandungkan Adli,skali je testnya..result..alhamudilah..
Kali nie yg first pun ok..xde apa2.cuma berat naik dan berat pun memang berat,doc suggest utk minum kali ke2..adeiii..

Entah la kali muntah ke idok..ha3....geli tekak teman nie..minum air gula...uewkk....sabar jela...
Kali nie mungkin faktor ketuaan..3series...nampak tak larat benor..cepat letih...tak leh nak tido lena2 dah..dh kena belajar untuk berjaga pula..he3.....

Rezeki anak memang ada..Terbukti..saya akan bertukar ke tempat yang lebih dekat dengan suami berbanding sekarang.Tapiiii......lambat lagi proses tu..sebab nak pas baton kat orang lain.hu3....tapi xde lagi...hu3..sabar jela bila mendengar berita gembira dalam sedih.sabar jelah bila bos kata kami memerlukan awak lagi..padahal sama je pindah.cuma negeri je lain..he3..

doakan kesihatan saya untuk menghadapi hari mendatang..
semoga dipermudahkan segala urusan..Amin..

Saturday, January 4, 2014

WELCOME 2014

Asalamualaikum.


Dah masuk 4hari dalam tahun baru.Terasa semalam je berlalu tahun 2013.Banyak kisah hidup,pahit dan manis dirasai..tapi semua dilalui tanpa terasa dah berlalu tahun 2013.

Mari kita berazam untuk meningkatkan keazaman kita untuk menjadi orang terbaik untuk tahun ni.

Moga ada sinar baru untuk saya yang menunggu hampir 4tahun untuk ditukarkan tempat kerja berhampiran dengan suami.

Kalau ada rezeki tak kemana,kalau tak dapat juga untuk tahun ini saya akan berusaha lagi.Moga kami dapat bersatu di bawah satu bumbung..In sha Allah..

Moga kehadiran ahli baru keluarga kami dapat mengukuhkan kasih sayang kami..AMIN....