TENTANG DIRI

Amalan Sedekah>>>>>>Click !!!!!!

Klik2 la DIk Non..

Rabu, 24 Disember 2008

Cerita Dua-Akad Nikah Abg Aku..

slps aku hampir disaman..aku pun pulang ke rumah dgn slamatnye.
malam 2 aku bersama keluarga bersembang2 dan sambil mengayakan baju yang telah siap dijahit oleh adik aku.hmm..potpet bersembang...mataku memberi isyarat supaya lekas tido..letih sggh ari tuh.....dgn kesah polis le..keje le..mcm2 le..
so pagi 20/12/2008 aku pun bangun awl utk tolong mak di dapur.katanya nk masak nasi lemak utk sarapan pagi dan juadah sedikit utk para jiran/sedara utk sama2 nk pegi majlis akad nikah abg aku.dok potpet sembang,masakan pun siap...dh subuh,aku tunaikan kewajipan aku.pastu..landing time..aku tido jap..

pagi2 ..aku tgk abang aku dok ulang ke tandas..abah aku pun sama...mak aku pun sama....smua sama..termasuk aku...semacam je perasaan ari2 ..yelah..abg aku dh nk kwin,abah pun pun dk fikiq ttg anak laki yg last dn degil.paklong dan maklong aku pun dtg awal,bersama jiran2..aku dn adik2,abg aku yg sulung bersama anak2 dn bini berangkat ke masjid ruat yan kedah.lebih kurang 5 buah kereta yg mengiringi V6 PERDANA milik paklong aku

dipendekkan cerita.lebih kurang 12.00tghari abg aku selamat diijabkabul dengan kak ipar ku bernama MARDUWATI.semoga kalian berbahagia hampir ke akhir hayat.amin.
semasa doa dibaca selepas pernikahan abg aku,tetiba aku tersentuh pada doa yang dibaca oleh tok imam.aku terkenangkan si dia.hampir airmata ku luruh nmun aku tahan supaya tidak sesiapa yg tahu ttg perasaan aku ketika itu.aku berdoa smoga aku mendapat jodoh yang dijanjikan olehNya kerana bernyawa pasti ada pasangan..aku hanya mampu berdoa..............

Tiada ulasan:

Catat Ulasan