TENTANG DIRI

Amalan Sedekah>>>>>>Click !!!!!!

Klik2 la DIk Non..

Tuesday, August 11, 2009

MoH ke KuaLe...

Pada hari Ahad yg lepas,aku dan tunang berjalan-jalan ke Kuale.dh berapa kali ke sini,tapi baru skrng aku berkesempatan ke Galeri Sultan Azlan Shah.Bayaran masuk utk dewasa adalah RM 4.00 seorang.Macam biasa,gambar di dalam galeri itu tidak boleh diambil.Jadi kami masuk dan melihat2 apa yg ada.Memang seronok berada di sini.Byk maklumat ttg sejarah Perak dan salasiah keturunan Sultan Perak.Ye la skrng nie kan aku berada di Perak,sewajarnya aku melawat tempat2 yg boleh memberi pengetahuan.Galeri Sultan Azlan Shah mempamerkan barang peribadi baginda termasuk koleksi jam,syiling,jubah,piala dan banyak lagi.Memang penat berjalan di dalam sana.Dari satu bahagian ke bahagian lain.
Bahagian yang membuat aku teruja adalah di mana aku melihat kad pengenalan Sultan Azlan Shah,siap dgn lesen memandu,surat beranak,sijil nikah dan gambar keluarga baginda.Memang btul2 teruja aku dgn tunang.Yelah pangkat sultan,ttp ada pengenalan diri juga kan..hampir sejam setengah kami berada di situ.






Dari Kuala Kangsar, aku dan tunang singgah di Kuala Sepetang.Tau x apa yg ada di situ,MEE UDANG.Best tau mkn kat sini.Tiap2 kali kami berdua datang,penuh je tempat duduk.Kat Kuala Sepetang mmg bnyk kedai,tapi tunang aku lebih suka makan di KEDAI MAKAN MAK TEH(yg kuar dlm Majalah 3).RM 6 sepinggan mee udang mmg mengenyangkan..mcm mana la kalau orang order mee udang yg berharga rm 10???

jadi siapa yg hendak makan mee udang di Kuala Sepetang..pegi la mkn kat kdai makan mak teh..sedapp.............







sempat-sempat amik gambar sndri...







2 comments:

  1. uish lela...sedapnye nampak mee udang tu..teringin daku

    ReplyDelete
  2. dtg le sini...
    byk pilihan..rm6,rm8,rm10 pun ade..
    laksa udang ade...tp aku xpernah rasa lg..dtg laa...

    ReplyDelete