TENTANG DIRI

Amalan Sedekah>>>>>>Click !!!!!!

Klik2 la DIk Non..

Thursday, September 23, 2010

1431

Salam Syawal untuk para sahabat blogger...
Sudah 2hari sy bekerja selepas lebih kurang 2minggu bercuti.Bukan senang nak cuti,alhamdulilah ada staf yang sudi mengantikan tempat sy,kalau tak kena bekerja lebih awal la.

Pertama kali beraya bersama suami dan keluarga mertua dan merasai beraya suasana kampung kerana sebelum sy beraya di taman.Di kampung ini,ramai sanak saudara yang tinggal berhampiran.Jadinya sehari cukup untuk beraya ke rumah sanak saudara belah suami.Walaupun tak semua namun itu pengalamn berharga buat sy.Namun,menjelang malam raya,mak mertua pula sakit.2 3 hari mak dah sakit tapi orang kata sakit kejap2,sakit pinggang.Tapi malam tu rasanya lebih teruk sampaikan tak boleh bangun atau duduk,berbaring aje le..Mak mertua sy orang kampung.Masa dihabiskan dengan kerja rumah yang tak pernah habis.Menebas la,mencangkul la..pendek kata tak duduk dia walaupun mak mertua saya seorang surirumah.Alhamudillah,pagi raya tu dia dapat bangun dan melayan saudara mara yang datang.Saya pula tak menang tangan,untuk menyediakan juadah makanan.Yelah menantu sorang je,makanya saya la perlu membuatnya.Kak ipar pula sibuk dengan anaknya(budak ni pantang tgk mak ayah dia..kat orangt xnk pulak).Malamnya keletihan yang amat tapi lagi letih semalaman berulang ke tandas kerana cirit birit.adeiii..seksa tu..Nasib baik x keracunan makanan mcm dulu2.Sampaikan pergi klinik jawabnya.Biasa la makanan yang mcm2 masuk dlm perut..

Raya kedua baru balik ke Kedah.Tu la...perasaan saya mmg xbest sbb tak rasa raya pertama kat sini.Yelah bertahun-tahun beraya kat sini.alih2 kena beraya kedua pulak.Tapi tu la kena bertolak ansur.Sampai je rumah mak,rendang dan gulai dah abis...huhuhuhu..sedih tau..tak la sampai mengidam nak makan.hehehe.Kat rumah,dapat la beraya dengan keluarga paklong man(mereka dtg beraya) disusuli ngn mak cik sekeluarga dan mak teh sekeluarga.Masa terhad,jadinya petang tu kami pergi beraya rumah maklong dan rumah tok di Yan.Raya ketiga,sempat la nak beraya di rumah tokchu sebelum suami pulang ke Perak sebab keesokan harinya dia bekerja.Saya pula raya ke-4 baru pulang dengan menaiki bas.Hari2 lain menjadi surirumah seblum pulang ke Kampar untuk bekerja.Entah la bila akan berlaku normal balik.?

Insya Allah tahun depan kita akan bertiga untuk menantikan Syawal 1432H.Masa tu pulun nk kutip duit raya untuk anak.


p/s:gambar raya tak diambil pulak.Mood xde pulak.Tapi ada la menumpang kamera akk ipar.huhuhuhu..padahal dulu hantu suka bergambar.

No comments:

Post a Comment