TENTANG DIRI

Amalan Sedekah>>>>>>Click !!!!!!

Klik2 la DIk Non..

Thursday, June 21, 2012

Adli Anak Yang Baik.

Asalamualaikum.
Ibu adli saja nak bercerita tentang pengembaraan kami berdua balik ke Taiping baru2 nie.Sebelum ada Adli,ibu memang balik jumpa abah 2minggu sekali.Lepas je bersalinkan Adli,ibu tak pernah bawa Adli balik dalam keadaan kami berdua kecuali satu kejadian ketika tu Adli baru je 5bulan.Menangis tak ingat dunia Adli nie.Masa tu emergency ada kematian di Kedah,ingat nak balik ziarah tapi sampai ke Taiping tu payah..SEBAB??Adli kuat menangis.trauma atas kejadian tu..ibu decide suh abah je dtg amik dan hantar.


So sempena hari bapa,saja nk bt kejutan tp tak terkejut pun si abah Adli .ahhaha.Dia tau sgt pasal ibu Adli...kalau xbg ..nak jugak..Bermula pagi ahad lepas,dlm 7.30pagi kami berdua bertolak dari Kampar ke Taiping dalam masa 2jam.


Mula2 ibu belikan byk makanan utk bekalan Adli dan ibu.Ibu tengok Adli ok.dalam perjalanan dok asik tunjuk lori..sambil muncung2 mulut tu..dan bermula la kejadian di highway..Mula2 Adli ok.lepas satu biskut dia makan..buang...ibu layan je..sambil bagi satu lagi biskut.Dalam perjalanan,tiba2 Adli bangun,terus ke ibu.Ibu cuak sekejap...nasib baik stereng tu ibu pegang kuat,sambil sebelah tangan dok pegang stereng,sebelah lagi pegang Adli...Sambil jgk dok bebel..paham pulak si Adli nie...dia pun duduk tempat dia balik..Lega ibu..Sepanjang perjalanan Adli tak tidur..cuma nmpk layu2 kat muka dia..


Sampai je taiping,ibu rasa lega...wah...anak ibu memang TERBAIK...!!
Lepas nie,ibu boleh la bawa Adli ye..jalan2 jauh sket..hehehehe
.
Balik dari kampung seekor pacat geget ketiak Adli..hahahhaha..geli mak!!!tu la..suke main air kat badli..kang dh kena sekor...




p/s:gambar kejadian xde..sbb memori kamera kena virus..huhu..xformat lg..baca je ye...
terima ksih kerana membca..

2 comments:

  1. boleh bayangkan macamana lela kontrol adli...sebab sayer pun pernah :)...memang mencabar

    tp adli mmg good boy :)

    ReplyDelete
  2. wah gud boy la adli.. sy x penah lg drive ngan anak2 gi jauh2.. x berani.. dekat2 ada lah jugak.. :)

    ReplyDelete