TENTANG DIRI

Amalan Sedekah>>>>>>Click !!!!!!

Klik2 la DIk Non..

Saturday, August 15, 2009

Holick 1 Nescafe 1

Menarik kan tajuk entri aku ni..hhahahhaha.
dh dapat satu nama utk virus yg skrang menular.rasa nk gelak pun ada,takut pun ada.skrng ni pun,langkah berjaga-jaga adalah memakai mask jika berurusan dgn pengguna/pelanggan.Maklum lah kerja di perpustakaan banyak bertemu dengan ramai orang.Yang lebih membimbangkan adalah 2 orang kampung sebelah tempat aku bekerja telah disahkan menghidapi H1 N1.dh dekat dgn tempat aku .walau tempat kerja aku di kampung,tapi dah tak mustahil virus tu dh merebak ke sini..Nampak je benda 2 tak kena kat kita,tapi bayangkan jika tiba-tiba kita berkomunikasi dgn pesakit tu.tu tak naya ke?Lepas tu, kita pulak menyebarkan kpd orang lain.Nauzubillah,minta dijauhi segala penyakit yang memudaratkan.

Tadi aku check tahap Virus B4B1 ni agak membimbangkan...ada aku baca dlm satu petikan.28000 rakyat Malaysia akan mati disebabkan penyakit ini dalam tempoh 2tahun.Agak2 siapa lagi mangsa seterusnya...Semua orang,rakyat Malaysia berpotensi menjadi mangsa itu.Jadi,ambil langkah-langkah sewajarnya utk membendung masalah ini menjadi lebih besar .


United States --->46,752kes ---->477 kematian
Argentina ---->6,768kes ---->404 kematian
Brazil ---->3,642kes ---->338 kematian
Mexico ----->18,861kes ---->163 kematian
Australia ----->28,987kes ----->109 kematian
Chile ----->12,104kes ----->105 kematian
Thailand ----->11,585 kes ----->97 kematian
Canada ----->11,976kes ----->66 kematian
Malaysia ---->2,253kes ---->56 kematian

fikir sejenak dan bayangkan keluarga kita yg terkena..
sama-sama lah mencegah daripada mengubati...

sumber:http://en.wikipedia.org/wiki/2009_flu_pandemic

No comments:

Post a Comment