TENTANG DIRI

Amalan Sedekah>>>>>>Click !!!!!!

Klik2 la DIk Non..

Thursday, June 28, 2012

Ketegur

Asalammualaikum.
Nak share cerita.

##Semalam tengah malam,tetiba je Adli menangis.Ibu agak nak susu kot.Siap bancuh nak bagi.Tetiba Adli taknak,bagi tetek pun xtak..Adoyaii.....Jangan dok buat perangai pulak tgh2 malam.Sapa nak tolong ibu.Dengan berbekalkan pengalaman menjaga anak yang tak sampai setahun.Ibu mula check pampers..Kot2 la buang air besar kan..tgk2 dh lencun tilam tu.Ibu salin yang baru.Nangis lagi Adli.Sua botol susu pun xnak,alih2 ibu lumur minyak yuyi..tak cukup ibu bagi vicks..minyak celak pun dipangkah gak...tu pun selepas Adli muntah.heran lagi.



Sambil heran takut2..pujuk Adli supaya tak menangis lg.Basahkan kepala dia dan bawa dia ke sana sini utk kurangkan mod nangis,lelama dah OK..perghhh..Adli pun bg respon elok dah..siap pegang mainan..Pastu pujuk minum susu baru dia nak.Hati ibu pun tenang kembali walaupun takut2 gak kut dia buat cmtu sekali lagi.


##petang tu kami balik senja,menghantar kwn yang menumpang balik dari Ipoh ke Kampar.hantar ke kampung dia.Biasa le kampung pun mcm2 le.Ibu dok pk macam kena KETEGUR..org tua2 cakap kan.tp tak la pulak benda lain mebi memang Adli tak sedap perut kan.(sedapkan hati kan)


##Pagi tadi bagitau mak pasal malam td.Mak kata tu la lainkali jgn senja baru nak balik..huhuhu..padahal selalu gak ibu balik dgn Adli dgn abah mlm2.Mungkin kampung ada something ke?hhuu..remang gak tetiba Adli menangis kol 1pagi.cuak gak perasaan masa tu..Ibu pun tak basuh kaki Adli pas balik tu.cuma ibu je basuh kaki.Tgk..kan dh kena..lain kali kena beringat.huhuhu..entah la..sebab Adli menangis malam tadi..heran kan..




tu le kisah anak beranak...hehehe

2 comments:

  1. tempat saya panggil kena TEGUR

    selalu kalau ada anak kecik org tua2 suruh bawak jalan sekali ngan lada hitam yg dah ditumbuk sikit...biar ada bau...punjut dlm kain...letak dalam handbag pn xper...

    ntah la...petua org tua2 :)

    ReplyDelete
  2. hmm..ade..tp xbw lak..nt kena bw la klu cmtu..
    thanks share petua

    ReplyDelete