TENTANG DIRI

Amalan Sedekah>>>>>>Click !!!!!!

Klik2 la DIk Non..

Thursday, September 20, 2012

Perkembangan Adli

Asalamaualaikum..

Sekarang nie Adli makin cerdik.apa yang diucap,dibuat akan diikut oleh dia..hehehe..nak tergelak pun ade..terharu ada gak sebab dari bulan ke bulan kita ikuti perkembangan dia.Jadi dalam umur 1tahun 7bulan banyak gak perkataan Adli yang betul dan ada kalanya amik yang mana dia faham.


Antara perkataan Adli:-

  • ABAH.(firstly dah panggil abah dia)
  • NAK
  • MAK
  • ABANG
  • KAKAK
  • JATUH
  • AIR
  • SAYA
  • IBU
  • MA(panggilan adli kepada ibu dia)


perkataan yang ibu faham tapi Adli xberapa reti nak sebut

  • NEN(Susu)
  • KBAR(ALLAHU AKBAR)
  • EEEE(Berak)


antara perbuatan Adli dah tiru dari ibu

  • sembahyang.bila dengar azan je..siap2 nak tarik sejadah.suruh bentangkan.
  • sujud je reti..hahahaha..
  • songkok/kopiah nak pakai bila solat...
  • minum air dari gelas..pantang tau bila ibu nak minum..ade je dia minta..hehehehe
  • mandi
  • gosok gigi
  • buang sampah
  • naik basikal(pandai kayuh uuuuuu)
  • tekan channel tv
  • baca buku(I like)
Seingat ibu yang tu je baru Adli buat.Tak tau la kot2 ibu terlepas pandang.Dok rumah pengasuh dia..Ibu keja..Sekarang nie kalau malam nak susu,bangun gerak ibu pastu sebut nen.nen..pastu abis susu je..serah balik kat ibu..pastu ZzzzzzZZ..

Jumpa lagi ye..




1 comment:

  1. semoga adli jadi anak yg soleh....camni la lela kita ibu2 yang berkerjaya ni, kdg2 tlepas pandang pkembangan anak. ye la hari2 duk ngan pengasuh kdg2 lebih manja ngan pengasuh dr ngan ibu sendiri

    ReplyDelete