TENTANG DIRI

Amalan Sedekah>>>>>>Click !!!!!!

Klik2 la DIk Non..

Thursday, August 1, 2013

Persiapan Raya

Asalamualaikum.

Dah tak lama kita nak menyambut 1Syawal kan..kemeriahan sebenarnya bila berkumpul adik beradik di malam raya.Untuk tahun nie,giliran rumah Abah Adli ye.Semasa raya tahun pertama,Adli dalam perut ibu.hehehe..raya tahun ke dua,di rumah ibu Adli..Jadi,raya ni kali pertama Adli beraya di rumah Abah.hmm..kat rumah mak mertua tak ramai sangat,cuma balik saudara mara yang jauh menziarah baru ramaii..tu pun raya ke 2 seterusnya.

Kalau ikut abah Adli,selepas solat raya,ziarah kubur dan balik makan nasi..kih3..lepas tu baru berhari raya di rumah saudara mara.best jumpa bila beraya di kampung.tak payah nak pakai kereta besar,,pakai moto pun xpe..hihii....tu la ..ibu Adli mula terbayang aksi2 Adli yang bakal dipersembahkan..he3...dah sekarang pandai macam2..risau pun ada gak.

Persiapan raya lebih kepada baju.Rumah??hmm..biasa2 je.sebab rumah sewa..kalau ada rezeki memiliki rumah sendiri..haruslah membuat persiapan untuk rumah.so rumah tolak ke tepi.

baju adli la yang paling banyak.Yelah.kena standby.ni pun rasa tak cukup.tengok la sebelum raya mungkin ada hasil rembatan terakhir.itu pun kena tambah lagi untuk songkok dan sampin.Ingatkan muat lagi sampin Adli yang tahun lepas..rupa2nya tidaaakkk..Adli sudah besar...

untuk abah dan ibu,cukup la 3pasang baju masing-masing....hmm..camtu le orang tua..

kuih raya tak buat pun.beli aje..tu pun order utk mak..nanti balik ,bungkus je.he3..

Cuti raya?? haruslah amik awal kan...hmm...mula 6 ogos sampai 13ogos..tu diaaa..he3..biasa ler...

ok la jumpa lagi je...mod ntah ke mana..pikir raya..raya..raya..





2 comments: