TENTANG DIRI

Amalan Sedekah>>>>>>Click !!!!!!

Klik2 la DIk Non..

Friday, October 25, 2013

Luahan perasaan

Asalammualaikum..

Tetiba je nak buat sesi meluah perasaan.Kalau luah kat FB kang..ramai orang komen..moh le kita meluah perasaaan terpendam ini.Ini bukan masalah rumah tangga.Hatta adapun,biarlah dalam sanubari ini bukan dalam blog ye..itu privacy..

Nak cita la pasal hamba Allah nie..Kenalan saya la jugak.Tadi jumpa,bersembang-sembang dgn dia.Saya bagitau tentang saya mengandung lagi.Dia terkejut,boleh pula dia tanya apasal tak bela anak sorang dulu?nanti susah jaga.
ok..fine..

Saya ada sebab untuk mengandung.
1.Rezeki Allah,kalau Dia tak bagi pun..buat la macam mana pun takkan terjadi kan..
2.Umur pun dah meningkat..3series la dik non oii..takkan nak sorang tu..
3.Memang saya nak anak lagi,paling tidak pun 3orang..kalu 2orang..laki dan pompuan,saya terima.

Jaga anak..??memang letih......sapa kata tak letih..yang ada suami di sisi pun merungut..apatah lagi situasi macam saya ni kan....anak sorang letih...anak 2orang memang letih giler rasanya..takpelah.....kerana anak,ibu sanggup letih...

Sebab tu,saya tunggu Adli nak masuk 3tahun baru berani nak tambah.Dia pun pandai cakap,jadi takde masalah sangat walhal memang ada masalah nanti..
Ada sahabat saya menasihati saya;Allah bagi rezeki tu sebab hang boleh jaga..In sha Allah.
Tetapkan iman saya dan permudah segalanya..
Kalau ada rezeki untuk pindah,mungkin rezeki anak saya juga kan....Setiap anak,ada rezekinya sendiri kan..Saya berfikiran positif dan kadang kala terkejut orang lain boleh menidakkan kuasa-Nya.

Itu je coretan perasaan saya tika ini.
dari ibu yang sedang mengandung..kadangkala emosi terganggu..maafkan dia k...he3

4 comments:

  1. org tak kan rasa apa yg kita rasa lela...pd diorang anak ramai-ramai susah kot. pada kita yang suka budak-budak ni ok jer...rezeki Allah bagi..kita merancangg tapi perancangan Allah adalah yang terbaik!!

    Take care lela...jangan stress2 tau!

    ReplyDelete
  2. tu la..kdg2 org xfhm..pkai ckp je..walhal bkn minta tlg dia pun..ha3...hmm..mcm2 ragam org kak...sabar je la..

    ReplyDelete
  3. Anak itu rezeki..
    Dan rezeki Allah itu, ujianNYA :)
    Ini yg saya belajar & dengar tazkirah dari pelbagai ustaz...
    Ujian buat kita sebagai parents,utk bersabar...utk mendidik..
    Kat dunia ni,mmg pentas ujian..
    :)

    ReplyDelete
  4. lela...hang anak 3 tahun..kire ok laa.!!! jarak gak tu..
    aku nie lagi laaa rapat giler anak2 aku, farisha tu baru 6 bulan umur aku dah mengandung balik..punyerlaa aku bersabar dan dgr macam2 komen2 org. rupe2nya Allah nak bagi aku anak lelaki...anak perempuan sowang, anak lelaki sowang, alhamdulillah dah sepasang..hikmahnyer..senang sekali penat bela, dua2 kecik sekali besar, dua2 pun besar..xdenyer yg susah..fikiran dan cara kite menguruskan masa tu yg penting..ingat Allah xkkan menguji hamba2nya di luar kemampuan hamba2nya sendiri, positifkan minda kau dan jgn terlalu pikirkan apa yg diperkata kan org..Lain org lain cara, lain org lain rasa...Anak bukan leh beli kat supermarket..anak juga bukan leh senang2 nak buat or dapat..kerana anak itu Rezeki yg x ternilai dr Allah S.W.T...sekian..

    ReplyDelete